Mercedes-Benz беше принуден да поиска от властите в ЕС облекчаване на новите стандарти за вредни емисии, тъй като е един от производителите, които се намират в трудно положение заради голямата си гама от модели. Марката е представена във всички пазари емисии, което води до по-голяма предлагане, което не се покрива от продажбите.
В концерна за наясно, че имат повече модели от необходимото и съответно трябва да опростят гамата си, за да се справят с новите стандарти за емисии. Положението се усложнява и от ниските продажби на електромобили по света, тъй като именно моделите на ток играят важна роля за намаляване на емисиите. Затова и в Mercedes нямат друг изход, освен да намалят броя на продадените модели.
Вече е ясно, че дните на B-Class са преброени, същото се отнася и за A-Class, като се очаква двата модела да изчезнат през 2026 г.. Двата купеобразни кросоувъра GLC Coupé и GLE Coupé също вероятно ще отпаднат, въпреки че именно това дуо SUV носи високи маржове на печалба заради високата си цена. И отказа от тях е много рискован, защото е свързан със загуба на клиенти, харесващи този тип каросерия.
Според информация на Motor.es в Mercedes обмислят внимателно и още един много рискован ход - отказ от популярните комбита C-Class Estate и E-Class Estate. За това се говори от години, но фактът, че двата модела са много търсени в централната и северната част на Европа от клиенти, които не искат SUV, досега спираше ръководството на компанията от подобен ход.
Последствията от отказа от комбитата може да нанесе сериозен удар на Mercedes и затова в Щутгарт обмислят по-внимателен подход. Двата модела ще бъдат оставени на пазара до края на жизнения им цикъл, но няма да получат наследници. И така, който иска комби с трилъчева емблема, ще трябва да се насочи към SUV. Или към модел на друга марка, въпреки че автомобили от този клас почти не останаха.