Mercedes AMG One, хиперколата мечта, може да разчита не само на усъвършенствано шаси. Технологията на това чудо произлиза от света на Формула 1 и му позволи да постигне нов рекорд на митичната писта „Нюрбургринг“.
Стана на 23 септември - точно в 18.56 ч., в третата обиколка при температура на въздуха от 15 градуса и 20 на асфалта. Mercedes AMG One, управляван от Маро Енгел, спря часовника на 6:29.090. Това е нов рекорд на германската писта, постигнат от сериен автомобил.
Предишният датира от 28 октомври 2022 г. и също беше поставен от AMG One. Тогава хронометърът спря на 6:35.183. Асфалтовите условия обаче не бяха перфектни, тоест, можеще и по-добре. И тогава в колата беше Маро Енгел. Сега пилотът се възползва максимално от по-благоприятните асфалтови условия, способни да увеличат максимално сцеплението.
AMG One има хибридно задвижване, което гарантира 1063 к.с. Това е система, която включва 1.6 V6 турбо мотор с 574 к.с., комбиниран с четири електрически. Те задвижват всички колела. Два от тях действат върху предната ос, осигурявайки общо 326 к.с. Третият със 163 к.с. задвижва задната ос и трансформира част от кинетичната енергия от спирането в електрическа, която се прехвърля към задвижващия вал.
Четвъртият електрически мотор със 122 к.с. е свързан към турбокомпресора. Благодарение на общо 1063 коня автомобилът е в състояние да достигне електронно ограничена скорост от 352 км/ч . Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,9 секунди, докато 200 км/ч могат да бъдат достигнати само за 7 секунди.
Батерията е с капацитет 8,4 kWh и позволява на автомобила да се движи в електрически режим до 18 км. Пак е е нещо. Това, което прави автомобила много як на пистата, са монококът и каросерията от въглеродни влакна. Плюс усъвършенстваната система за активна аеродинамика.
И точно това направи Маро Енгел, който използва програмата Race Plus , която гарантира активна аеродинамика, снижаване на автомобила с 37 мм на предната ос и 30 мм на задната ос. За максимална скорост той използва системата за намаляване на съпротивлението (Drs). Това става с прибиране на жалузите на предния калник и горния аеродинамичен елемент на двустепенното задно крило.