През 2026 г. Mercedes ще актуализира сегашното поколение на S-Class, което ще стане в средата на жизнения цикъл на модела. Главният изпълнителен директор на германският производител Ола Калениус вече заяви, че компанията му е инвестирала много повече в актуализацията на модела на новия двигател с вътрешно горене за S-Class, отколкото обикновено харчи за фейслифт. Сега той даде още подробности за бъдещето на луксозния седан.
Шефът на Mercedes разговаря с британското списание Autocar, като повтори това, което вече е известно - в Щутгарт подготвят нов електрически модел, който ще замени сегашния EQS. В същото време бензиновата S-Class ще остане в гамата в дългосрочен план, като ще продължи да използва платформа, разработена за превозни средства с двигатели с ДВГ. Електрическият вариант ще бъде изграден на специални архитектура.
Калениус беше категоричен, че най-високо разположеният модел в гамата на компанията е „най-добре конструираната кола в света“ и преминаването на версиите с ДВГ и EV на една и съща платформа ще бъде компромис, който Mercedes не желае да направи.
„Поставянето на бензинов двигател в електрическата S-Class би означавало жертване на пространство в луксозна кабина, което клиентите трудно биха приели. Ако го направим обратното, това също няма да работи, тъй като инженерите ще трябва да направят компромиси“, обясни Калениус.
Топ-мениджърът признава, че ще бъде прекалено скъпо усилие от страна на компанията да има различни модели S-Class в гамата си, но Mercedes ще се опита да запази допълнителната инвестиция на „нормално ниво“. А това ще стане чрез споделянето на възможно най-голям брой компоненти между бензиновите и електрическите модели, което ще намали разходите за разработка.
Трябва да се отбележи, че големият конкурент BMW има различна стратегия, тъй като 7-Series и i7 използват същите основи CLAR. В същото време Mercedes вече е готов с покриването на новите екологични стандарти Евро 7 за своите ДВГ. А фактът, че сегашната S-Class (W223) ще получи фейслифт след 2 години, означава, че моделът ще се задържи в продажба поне до края на десетилетието.