IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S навъртя над 1,1 милиона километра

Не е ясно дали батерията на този британски екземпляр е сменяна

Притеснявате се, че ако си купите електрическа кола, ще трябва да смените скоро батерията, а цените са в Космоса? Е, леко успокоение. Ако е така, може да ви успокои фактът, че в момента във Великобритания се използват 309 коли Tesla с повече от 320 000 километра, а над 5300 са изминали повече от 160 000 км.

 
Tesla Model S


Но това бледнее в сравнение с това, което автомобил от компанията на Мъск направи като рекорд на Острова. Официалните данни на Агенцията за стандарти за шофьори и превозни средства (DVSA) показват, че има Model S, който е навъртял почти 700 000 мили или близо 1,126 милиона километра. Това се основава на данните за пробега, записани по време на техническите прегледи.

Регистрираната в Обединеното кралство Tesla, която е изминала точно 697 744 мили при последната си проверка, вече е “обиколила”  света 28 пъти. Това изчисляватв LeaseLoco. This is Money пък смята, че този Model S с голям пробег вероятно е такси или частно превозно средство под наем, използвано за летища. Това е забележително постижение, като се има предвид, че Tesla пусна Model S на Острова през лятото на 2014 г. Това беше първият масов автомобил на марката.

Уебсайтът за лизинг показва, че по пътищата на Обединеното кралство има пет Tesla Model S, които са изминали повече от половин милион мили или над 804 000 километра. Втората най-използвана Tesla  Model S във Великобритания е записала 564 860 мили (908 хиляди километра), показват записите на DVSA.

С едно зареждане най-новата версия на Model S може да се похвали с пробег до 405 мили (или 651 км в зависимост от спецификацията). Ако приемем, че този показател не спада с времето, собственикът на рекордната Tesla трябва да я е заредил поне 1723 пъти.

Но по-ранните варианти на Model S предлагаха по-малки обхвати от около 285 мили (458 километра). Това, което не става ясно от записите на DVSA, е дали на някоя от тези коли Tesla с голям пробег имат още оригиналните батерии. 
 
 
Мъск


Американският EV гигант, управляван от Илон Мъск, предлага гаранция за батерия и задвижващ блок от осем години или 100 000 до 150 000 мили: което от двете настъпи първо. През този период капацитетът трябва да е поне 70 процента. Ако батерията се разгради надолу, Tesla ще я замени с нова, която отговаря на правилото. Самият Мъск написа още през 2019 г., че батерията на Tesla трябва да издържа от 300 000 до 500 000 мили. Само на Острова на това описание отговарят вече 54 коли от марката. Цели пет са надхвърлили максимума.

Но това е нищо! Германецът Ханс-Йорг Геминген постави нов рекорд със своята Tesla Model S още през юни 2022 година, като навъртя над 1 млн мили (1,6 млн км). Таксиметровият шофьор ползва модификацията P85+, като не смята да спира дотук и ще продължи да използва електромобила.

Факт, колата е сменила 8 пъти електромотора си и 6 пъти батерията. Границата от милион километра е премината през 2019 г., а до есента на 2020 г. са добавени още 200 000 км. През януари тази година числото на километража е нараснало на 1,5 млн км, а сега вече е над 1,6 млн. Електромобилът сменя първата си батерия при пробег от 290 000 км, а втората – след още 150 000 км. За електромоторите има по-малко информация, но е известно, че 4 от тях са използвани за първия милион километра.
 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    кога ще се инкриминират манипалуциите по автомобил които не са вписани в сервизните книжки цяла европа на думи е загрижена за безопасността на движението в действителността автомафията е безнаказана всичко се плаща на джоб няма фактури касови бележки дневници съдилищата отхвърлят искове щото недоказан иска като се замисля не е лоша идеята да се занули човечеството
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Гост ( преди 1 час )
    А ти какво очакваш от батерии за лаптопи от които е сглобен този електромобил първо поколение? Досега освен такива фалшиви статии, няма информация за трета смяна на батерията. На колко километра е правена? Колко е изкарала? В интервюто за милион километра, собственика спомена само за тези две смени, като при първата смяна са му дали временна батерия докато му ремонтират неговата. Тоест втората батерия Не е сменена защото не работи, а за да му върнат ремонтираната с която е изкарал до 1,6 милиона
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 часа )
    Остави това. Заради функционалната неграмотност, даже не е разбрал статията. Тези които са писали статията дори не са виждали автомобила на живо и не знаят нищо за него. Тези статистики са правени цитирам "Това се основава на данните за пробега, ЗАПИСАНИ по време на ТЕХНИЧЕСКИТЕ ПРЕГЛЕДИ."
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Сдф ( преди 2 часа )
    Ти ме втрещи!!!как ще промениш пробега на Тесла ръчно- всичко е качено в сървърите им !!! Или мармот със станиол ..
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 часа )
    Претопляте стара манджа.ЕДИН електрокар изкарал милион километра,но с 6 смени на батерията и 8 на електромотора.Един петролен автомобил с 6-8 пъти сменен двигател(давам 500 х.км на един двигател), ще изкара 3-4 милиона километра,да не говорим че има двигатели милионници.
  • #2
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Според клюките из Интернет, в ЮК вече била доста разпространена практиката да се превъртат километражи на електрички напред, а не назад. Имали много "предварително регистрирани" бройки при дилърите (за да могат да отчитат продажби), които трудно се пласират, когато са с пробег 10-20км, защото е съмнително кола на старо без пробег. Затова не бих се изненадал и тук да става дума за някакви шашми или грешки.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Я пак ( преди 2 часа )
    "Факт, колата е сменила 8 пъти електромотора си и 6 пъти батерията." Докато навъртя 1,6 милиона километра, беше с третата батерия както е написано В статията "Електромобилът сменя първата си батерия при пробег от 290 000 км, а втората след още 150 000 км." До колкото си спомням не бяха километри, а мили, но това са подробности. Въпросът ми е кога успя след 1,6 милиона километра да смени още 3 батерии? Първите бяха сменени безплатно гаранционно. Защо би платил следващите 3 броя?