IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за VW - не може да прави евтин електромобил в Германия

Моделите с цена около 20 000 евро ще трябва да се произвеждат в чужбина

Volkswagen се сблъсква с трудности при производството на своите електрически превозни средства, чиято цена е около 20 000 евро, съобщава германското списание Spiegel.


Volkswagen


Очакваше се Германия да стане мястото за производството на достъпните като електромобили, но високите разходи принуждават концернът да търси други варианти. Сред фаворитите са заводите в Португалия, Полша и Чехия и изглежда, че германските фабрики Цвикау и Емден, които в момента работят с по-малко от пълен капацитет, вече не са сред обсъжданите варианти.

Португалският завод в Палмела има най-голям шанс да спечели договора за производство на тези автомобили, които ще започнат да навлизат на пазара през 2027 г. За това помага и наличието на завод на VW за батерии във Валенсия, тъй като оттам превозът им до Португалия ще е по-лесен и по-евтин.

Всичко това това е поредният удар срещу концерна, който и без това има сериозни проблеми с профсъюзите от автомобилната индустрия в Германия, тъй като се готви да затвори повечето си заводи в страната и да съкрати поне 15 000 работници.

В същото време Volkswagen работи активно за намаляване на цената на своите електрически автомобили, като планира да се откаже от традиционните мултимедийни системи в полза на използването на смартфона на водача. Тази стратегия е подобна на тази, която Dacia използва за моделите си, а Stellantis прилага при Citroen e-C3.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 32 минути )
    Не разбирам критиките към отпадането на мултимедията!Хем давате по 2-3000лв за телефон, хем искате да ви чарджат 2 пъти повече за нещо в колата което върши същата работа. После се оплавате, че сте дали 6-7000 за уж модерна мултимедия която неможела адекватно да се свърже с телефона и да ползвате фунциите на телефона... Реално на човек със среден клас смартфон му трябва добър екран и тонколини в колата.Навигация,музика,телефония всичко ви е в телефона ..
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 1 час )
    Ти да видиш.Фолксваген копира технологии от Дачия.А беше време,когато Голфо газеше безмилостно.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    От Валенсия до Португалската граница са едни 800км, а до завода ги сложи 1000. Чехия и Полша са доста по-близо до Германия. Явно, работната ръка им идва скъпа. А за решението за ММС направо подигравка с клиентите. Защо направо не им дават колата на части (тип Лего) и те да си ги сглобяват сами?!
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ами да прехвърлят и километража на телефона на водача и да продават само волан с *** и стойка за смартфон отпред. То и табло не му трябва на този "автомобил", направо водача да си лепне телефона на предното стъкло. Има само един малък проблем с този "автомобил": кой ще даде толкова пари за него ...?