VW Group даде на Auto Express ексклузивен преглед върху своите настоящи и предстоящи функции за подпомагане на шофьора. Те имат за цел не само да повишат безопасността на пътниците, но и на уязвимите участници в движението.
Проактивна защита на пешеходците (очаква се скоро)
От известно време така наречените „активни предни капаци“ са ключов елемент за безопасността на пешеходците. Те се появяват, за да увеличат разстоянието между човешките тела и металния блок на двигателя. По този начин намаляват шанса за нараняване и неговата евентуална тежест.
Новото решение на Volkswagen, озаглавено Proactive Pedestrian Protection, както повечето активни капаци, ще работи в тандем с автономна система за аварийнто спиране (АEB). Докато повечето системи използват акселерометри за откриване на движение и пиротехника за разгръщане на предния капак, алтернативата на VW е оригинална. Тя включва сензори от настройката AEB за откриване на размера на препятствие. И ако идентифицира нещо, което смята, че може да бъде уязвим участник в движението – предният капак изскача с помощ на пружинен механизъм.
Това може да не изглежда твърде различно, но ако се активира, няма да изисква техник и нови задвижващи механизми – нещо, което може да струва от няколкостотин евро до над 1000. Всичко ще се оправи с елементарен ремонт, гарантират немците.
Проактивна защита на пътниците
Представете си: седите в кола, знаейки много добре, че ще бъдете блъснати. За щастие, в този случай идващото превозно средство не е нищо повече от най-скъпия мек комплект за игра в света и имате системата за проактивна защита на пътниците (POP) на VW, която да ви държи здраво на място.
За да демонстрира тази система, Volkswagen реши да блъсне своята подходящо наречена „мека кола“ (по същество няколко парчета пяна и брезент, прикрепени към роботизирана платформа на стойност близо 1 милино евро) в Passat. Журналистът от autoexpress e на шофьорското място.
Когато превозното средство се сблъска с въпросния VW Passat, предпазните колани с предварително обтягане прилепиха хората вътре обратно за седалките, докато прозорците се затвориха, за да оптимизират ефективността на въздушната възглавница. Последните, както бихте очаквали, бяха изключени за този експеримент за безопасност на тестващия екип. Колата включва и аварийните светлини и в случай на истинска катастрофа, като ще повика автоматично и „Спешна помощ“.
Повикване на спешна помощ (очаква се скоро)
Представете си, че сте заспали зад волана или по-лошо: имали сте внезапен здравословен проблем, който ви е оставил неподвижен. В този сценарий, предстоящата за внедряване система на VW „Emergency Assist“ има за цел не само да защити водача, но и хората около него.
След като установи, че не е имало докозване на волана за повече от 20 секунди, водачът получава известие на клъстера с измервателни уреди, за да поеме отново контрола над автомобила. Ако не се даде отговор, колата ще създаде сама леки вибрации от спирачките и чрез предварително опънатите предпазни колани, за да се опита да събуди водача.
По-нататъшна липса на информация ще доведе до отбиване на автомобила встрани от пътя, използвайки различните сензори за безопасна смяна на лентите, ако е необходимо. Колата ще пусне аварийните светлини и ще натисне клаксона, за да предупреди другите водачи. Накрая ще се обади на службите за спешна помощ, като същевременно се увери, че вратите са отключени и вътрешните светлини включени, за да осигурят лесен достъп, ако водачът се нуждае от спешна помощ.
Помощ при пресичане
Излизането от кръстовище може да бъде трудно – особено когато кола се появи от нищото. Intersection Assist на VW има за цел да избегне сблъсъци, като използва радарните детектори от всяка страна на предната броня, за да идентифицира всяко напречно движение и да задейства спирачките. В рамките на 400 милисекунди автомобилът може да определи дали е възможен сблъсък. Такава бърза реакция означава, че е възможно тази функция да работи и на „слепи кръстовища“ и при скорости до около 65 километра в час.
Автоматично избягване на велосипедисти (очаквайте скоро)
Законите в Европа не позволяват автономна система за безопасност в насрещния трафик, за да избегне сблъсък. Обяснението на специалистите по безопасност на VW гласи, че „спирането е полезно само за избягване на катастрофа при скорости до 60 км/ч”. Екипът разработи нова система, използваща вече съществуващ хардуер, който ще може точно да отмери до милиметъра разстоянието до велосипедист или друг уязвим участник в движението. Всичко това без намесата на шофьопа.
Volkswagen съобщи, че системата може да дойде като дистанционна актуализация, въпреки че в момента е в етапа на предварителна разработка. Още веднъж, колата ще може да предизвика „тресене“и през спирачната система, за да накара водача да осъзнае потенциална опасност. Същевременно човек може също така да спре системата, ако е необходимо допълнително управление през централните маркировки.
Connected Travel Assist
Volkswagen, подобно на повечето производители, има своя собствена версия на автономно шофиране ниво 2 , която включва елементи като адаптивен круиз контрол, автоматично центриране на лентата и дори автоматична смяна на лентата. Това, което може би прави подхода на VW към този тип система уникален, е интегрирането на така наречените „рояк“ данни.
Има милиони VW по улиците и тази технология ще може да наблюдава скоростта и посоката на движение на други околни превозни средства, за да предвиди опасности, да остане в ленти без пътна маркировка или да пренасочи маршрутите на сателитната навигация, за да избегне трафика. Всички тези данни, както се надявате, се пазят анонимни.
Повече функции са предвизени и на път, включително откриване на светофари, което ще спре колата при червена светлина. Но също така ще й позволи да продължи без необходимост от намеса, когато светлината стане зелена.