VW Group определено в криза. Освен всичко друго, марката Volkswagen печели твърде малко от всяка продадена кола. Това определено е изненадващо, защото базовият модел на Golf, който виждате тук, сега струва колосалните 28 330 евро в Германия. Под капака вече има 1.5 TSI със 116 к.с., вместо 1.0 TSi с 90 к.с.
Когато VW Golf (VIII) излезе на пазара през 2019 г., неговата цена беше 19 990 евро. А това означава увеличение с 8000 евро само за 5 години, като то е оправдано с по-богато оборудване, 26 конски сили повече и скорошния фейслифт на модела. Както и преди 5 години, така и сега безплатният цвят е „Urano Grey“.
Какво е включено като стандартно оборудване? Всякакви системи за подпомагане на водача, но те са задължителни за ЕС. Джантите са 15-цолови стоманени, докато 16-цоловите алуминиеви са опция, която струва 1030 евро. Има и отопление на седалките, което обаче трябва да се активира. Отопляемият волан струва 640 евро.
Цифровият кокпит и сензорният екран, включително безжична връзка с Android Auto и Apple CarPlay, са стандартни, което гарантира навигационна система. Няма допълнителни опции за информация и развлечения за базовия модел, който се нарича просто „Golf“. Еднозоновият автоматичен климатроник е стандартен, както и LED фарове и LED задни светлини и безключова система „Keyless Start“.
Скоростната кутия е механична с шест предавки, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,9 секунди, а максималната скорост е 203 км/ч. Както беше споменато, най-достъпният Golf в Европа се задоволява със 116 к.с. от 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор. В крайна сметка VW премахна малкия 1,0-литров трицилиндров двигател от гамата след фейслифта. С актуализацията, която излезе преди няколко месеца, производителят се отказа и от GTD, който на практика беше GTI с дизелов двигател.
Предлага е се и комби - Golf Variant. В Германия то започва от базовата цена от 29 430 евро. За сравнение, Fiat предлага добре оборудвано Tipo със 130 к.с. и дизелов мотор за малко над 18 000 евро. На свой ред Dacia предлага напълно оборудван хибриден Duster със 140 к.с. на цената на базовия Golf.
Въпреки че това е последното поколение на Golf с двигатели с вътрешно горене, новите актуализации едва ли ще се считат за фейслифт в средата на цикъла. VW очаква, че настоящият Golf може да остане на пазара до 2035 г., ако ЕС забрани продажбата на нови автомобили, които произвеждат вредни емисии. Тъй като е едва 2024 г., може да е логично да се планират допълнителни подобрения на Golf, за да се запази колата свежа и конкурентоспособна.
Още снимки на базовия Golf - вижте в галерията: