IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen обясни защо се отказа от DSG при Taos

Популярният кросоувър получи 8-степенна автоматична скоростна кутия

Само преди дни Volkswagen представи обновения кросоувър Taos, предлаган основно на американския пазар. Промяната при модела засегна скоростната кутия, като роботизираната DSG беше заменена от 8-степенна автоматик.


VW скоростна кутия


Говорител на германската марка призна, че „има известно колебание в работата на преселективната трансмисия" и по тази причина американските купувачи [които не ценят производителността] не харесват кутията. Според представителят на компанията, много шофьори в САЩ смятат „робота“ за повреден поради липсата на реакция. А това означава, че DSG е трябвало да бъде изоставен напълно.

Volkswagen рекламира 7-степенния автоматичен Taos като кросоувър с бързо, гладко и ефективно превключване на скоростите. Купувачите обаче не смятат, че DSG работи гладко. И германският производител трябваше да се вслуша и да даде на собствениците същото изживяване, с което са свикнали в конвенционалните SUV автомобили. Специално за САЩ във всички нива на оборудване е монтирана 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент.

Volkswagen промотира преселективните „роботи“ от началото на 2000-те години, но така и не успя да се отърве от придърпването при потегляне в задръствания. Това е една от причините в САЩ скоростна кутия DSG да се предлага само на „напомпаните“ Golf GTI и Golf R - всички останали Volkswagen са оборудвани с класически автоматични трансмисии!

Любопитно е, че преминаването на Volkswagen Taos към 8-степенна автоматична трансмисия съвпадна с колективен иск на американците срещу BMW X1 - баварския кросоувър е критикуван именно за мудната и груба работа на „робота“. Въпреки това, BMW едва ли ще промени скоростната кутия - всички компактни модели, напротив, са лишени от класически автоматични трансмисии като част от унификацията.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Удобен ( преди 1 месец )
    DSG кутията не е лоша никак, аз почти не усещам смяната на предавките, няма никаква загуба на енергия.Автомобила е много динамичен Ауди А3 дизел и не пипа маслото въобще.Имам бензин Голф7 той е маслояд въпреки, че е 2020г. Не са му сменяли маслото 33 000км. в Франция по новите разпоредби за смяна масло на 30 000км. Дизелите по не харчат маслото по мое наблюдение, освен ако не е каран дзверски.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На DSG кусурът му е при много ниски скорости. Тогава работи на полусъединител или включва и изключва. Иначе при нормално каране може да се окаже, че е по-добре от автоматик с хидротранформатор. Кия/Хюндай имат хибрид с ДСГ, който според мен решава тия проблеми, защото при ниски скорости - в задръстване или маневриране върви на ток. И е много по-добре от тъпите ЦВТ-та на хибридните Тойоти.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 месец )
    Американците са свикнали на плавни бавни автомати, ДСГ не е от тях. Окачването пък е такова желе на повечето американски семейни автомобили, че обикновен лигав ситроен ще мине за стегнат по техните стандарти.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    ...а що се отнася до американците, разглезен народ...
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    няма идеална механика...и аз карам DSG вече седма година, не е идеална, има какво да се желае, има си позитиви, има си и негативи, но се свиква..
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Илиян ( преди 1 месец )
    Някой може ли да дефинира какво означава "не работи гладко"? Грапаво ли работи? Имам 2 коли с DSG - Дизел Тигуан 200 к.с. 2022 и А1 2024 бензин 204 К.с. И при двете превключва много плавно и няма никакво придърпване. Не хваля автомобилите си, защото са ВАГ и всички знаем за апетита им към маслото, което го изпитвам на гърба си, особено за дизеловия Тигуан. Аудито е още само 9000 км и е рано да се каже :)
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Нане ( преди 1 месец )
    Скоро и в Европа ;)
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    DSG работи гладко и бързо само в идеални условия, които не винаги са еднотипни. Класическият автоматик (но добър) работи гладко и бързо в много повече ситуации, но и цената му е по-висока.
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    anonimous ( преди 1 месец )
    Прави са американците. И аз карам DSG, не работи гладко.