IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шведи посочиха най-бързо ръждясващите коли

Вижте Топ 10 на моделите, особено податливи на корозия

Ръждата е не само естетически проблем, но и сериозна заплаха за безопасността на автомобила. Корозията на компоненти на каросерията като заварки, странични елементи и греди може значително да намали здравината на конструкцията и защитата на пътниците при катастрофа.


автомобили


Въпросът кои автомобили са най-податливи на корозия е актуален повече от 30 години. Шведското списание Vi Bilagare обръща специално внимание на това, тъй като в студената Скандинавия антикорозионната защита на автомобилите е от ключово значение. От 1989 г. списанието си сътрудничи с компанията Rostskyddsmetoder, която е специализирана в изследването на технологиите за защита от ръжда. Това партньорство доведе до създаването на класация, направена след тестове на повече от 500 модела.

Автомобилите, които са включени в изпитанията на Vi Bilagare, се предават на специалисти от Rostskyddsmetoder. Те проверяват качеството на антикорозионната защита, като с помощта на ендоскопи изследват скрити участъци, повреди по боята и състоянието на каросерийните панели, уплътнителите, дренажните системи и конструктивните елементи.

Според експертите средната оценка за антикорозионна защита на автомобили е 3,1 точки от 5 възможни. Марки като Volvo, Kia, Hyundai, Alfa Romeo, Peugeot и Opel показаха резултати под средните (2,6-3,0 точки). С резултат от 2,3 точки Mazda също не може да се похвали с висококачествена защита от ръжда, докато колите на Porsche, Jaguar и Nio получават високи оценки - от 4,5 до 5 точки.

При по-старите автомобили ситуацията е още по-зле. Например Alfa Romeo 159 от 2006 г. получава само 1 точка, а модели като Honda Accord (2002-2006) и Toyota Prius (2009) взимат 2 точки. Сред автомобилите с ниска степен на защита са още модели на Citroen, Fiat, Subaru, Suzuki и Nissan.

Топ 10 на моделите с най-ниска антикорозионна защита

Alfa Romeo 159 (2006) - 1 точка

Citroen C3 (2002-2003) - 2 точки

Fiat 500L (2013) - 2 точки

Jeep Cherokee (2012-2015) - 1 точка

Peugeot 1007 (2005) - 1 точка

Fiat Doblo (2003) - 1 точка

Peugeot 4007 (2008) - 1 точка

Toyota Aygo (2005-2013) - 1 точка

Subaru Legacy (2003-2004) - 1 точка

Mitsubishi Space Star (2012-2013) - 2 точки

Експертите на Rostskyddsmetoder отбелязват, че японските производители на автомобили използват главно химически покрития на етапа на боядисване, докато европейските компании предпочитат запълване на скрити кухини с восък и поцинковане, което осигурява по-добра защита от корозия. Ето защо на собствениците на автомобили от марки като Honda, Mazda, Toyota, Subaru и Suzuki се препоръчва да извършат допълнителна антикорозионна обработка веднага след покупката.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ВАЖЕН ПРОПУСК ( преди 2 месеца )
    тесла триъгълния кашон ръждясва още в завода докато чака продажбата , защо не го казвате това ?
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 месеца )
    Само ще ви кажа, че много скачате в България, че не се почиствали пътищата от снега. Но ако ги почистват, така както ги почистват по Скандинавия, ще ревете на пътното да ви плащат колите след първата зима, защото от 30 годишната ви кола, след зимата ви е останала купчина ръжда!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 месеца )
    До 13! Пичага, ти мил ли си кола зимата, на минус 15, да знаеш какво става?
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Тесла Кибергрозника е ръждива още на паркинга на завода.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 14: Ей, ***! "Tesla се сблъска с нов проблем ръжда" От корозията най-често страдат броните и двигателния отсек Петър Захариев 30.12.2021 13:38
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до останалите ( преди 2 месеца )
    Освен Model S има още само ЕДНА неръждаема кола на пазара - BMW i3: 100% карбон-композит. Останалото са приказки под шипковия храст
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 ( преди 2 месеца )
    11 годишна S-ка (не, не Мерцедес, Tesla S) на 300 хил. - 100% алуминий, многопластова боя, подът е равен, долу са само кори и неръждаем корпус на батерия. Къде е ръждата, къде е солта? Реват най-много невежите и тея дето нищо не знаят, а само приказват.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мийте ги тези коли, особено зимата а тези с електромобилите дето не им правят никакви инспекции точно те ще реват най-много от солта.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ауди ( преди 2 месеца )
    Само а2и а8 алумин и нямате проблеми