Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
След 150 000 км пластмасовите вихрови клапи във всмукателния отвор могат да загубят подвижност. По същото време може да се повреди и уплътнението на изпускателния колектор, което налага неговата подмяна.
Двигателите на по-мощните версии на D5 на кросоувъри преди фейслифта могат да бъдат оборудвани с пневматична система Power Pulse, която премахва турбо-ямата при ниски скорости. Въздухът, изпомпван в специален резервоар от компресор, се подава към турбината през полимерна тръба, която не издържа на налягане и редовно просто се отчупва от стойката. Тръбата не е евтина и е преминала през няколко ревизии, но остава ненадеждна.