Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Осемстепенният автомат Aisin AWF8F като цяло е успешен. И при внимателно боравене и редовна поддръжка със смяна на маслото на всеки 50 000–60 000 км, той ще издържи най-малко 250 000 км. Чувствителен е към топлинни условия. Така че радиаторният пакет трябва да се измие и отстрани най-малко след 50 000-60 000 км. Също така би било хубаво да инсталирате допълнителен топлообменник, по-голям от стандартния.
Луфт в предната втулка на конусната предавка се появява след 200 000 км. Ако износената втулка не се смени дълго време, това може да доведе до повреда на скоростната кутия.