Първата генерация на Volvo XC90 често е сравнявана с хипопотам, а причината е, че кросоувърът е дебелокож и упорит (разбирай здрав и надежден). Неговият наследник се появи през 2014 г., като трябваше да продължи традицията и да затвърди успеха на предшественика си.
Второто поколение на модела Volvo XC90, което все още се произвежда днес, има много дълга история. Неговата разработката продължи шест години, като започна през 2008 г. по време на сътрудничеството между Volvo и Ford, за да завърши, когато шведската компания вече беше под контрола на Geely.
Новият автомобил няма нищо общо с предшественика си - с изключение на съединителя Haldex V в трансмисията. Базовите версии могат да бъдат с предно задвижване. Трансмисия за всички обаче е осемстепенна автоматична Aisin AWF8F35/45. Други няма.
Volvo XC90 на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Вътрешните материали са качествени. Кожата е мека, но доста издръжлива - въпреки че върху светла кожа, след 100 000 км вече може да се появят очевидни признаци на употреба. Дори и на преклонна възраст интериорът не се притеснява от скърцане. Като цяло материалите са от висок клас. Светлата кожена тапицерия губи по-бързо външния си вид, но не и здравината си.
Водата, изтичаща от педалите, обаче води до корозия на скъпи електронни компоненти, лошо разположени в пода под седалката на водача - последствията могат да бъдат най-непредвидими, включително проблеми с работата на двигателя или скоростната кутия.