Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
През 1959 г. е направен опит за „облагородавяне“ на превозното средство, но и той е неуспешен. А тъй като колата на Серпухов се нарича „моторизирана карета“ и не е класифицирана като автомобил, тя не попада в справочниците на съветската индустрия.
Отношението към инвалидните колички по това време е двойствено. От една страна, те са примитивни, слаби и, меко казано, машини с кратйк живот. Но за повечето хора с увреждания те се превръщагт в единствения достъпен транспорт, който им позволява да водят повече или по-малко активен начин на живот. Освен това колите се раздават безплатно.