Идеята за кръстосване на мотоциклет с кола и получаване на евтино народно превозно средство, която вълнува умовете на съветските инженери през 50-те години на миналия век, е въплътена в серийни моторизирани колички. Изненадващото в случая е, че въпреки неуспешното им налагане на пазара беше направен и втори опит в средата на 90-те години. И той завърши по същия начин.
Най-смешните и тъжни съветски микроколи (ГАЛЕРИЯ):
Епидемията от създаване на прости микроколи с мотоциклетни компоненти в Западна Европа редовно се повтаря в трудни времена - след световните войни. Такива автомобили се наричаха „cyclecars“, тоест автомобили с мотоциклети.
Подобни модели се разпространяват след Втората световна война. Идеята е проста: едно- или двуцилиндров двутактов двигател, мотоциклетна скоростна кутия с последователно превключване и често верижно задвижване. Пука и пуши, но върви евтино!
Тази концепция се оказа много близка до съветските автомобилни инженери. В края на краищата те също искаха поне някаква, макар и проста, нискоскоростна кола с покрив и поне две (и за предпочитане четири) места.