fallback

Toyota: Водородът не е временно решение, а бъдещето

Японците вярват, че горивните клетки са единственият път за по-големите превозни средства

Toyota ще продължи да се фокусира върху водородната технология като обещаващ начин на транспорт. Според ръководител на водородния бизнес на компанията в Европа - Тибо Паке, основният фокус трябва да бъде върху търговските превозни средства, а не върху леките автомобили.

В Toyota смятат, че големите пикапи изискват решения, различни от електрически превозни средства с батерии, и водородът може да е отговорът. Той подчерта важността на синхронизираното развитие на инфраструктурата и самите автомобили, за да се избегнат предишни грешки, свързани с несъответствие между търсене и предлагане.

„Търсенето на водород от тежката промишленост ще бъде огромно и това ще даде тласък на използването му в други области“, обясни той. Паке отбеляза също, че в Европа, въпреки зависимостта си от вноса, е възможно да се получи зелен водород в изобилие в някои региони на света, което ще улесни транспортирането му до точните места.

В момента Toyota предлага второто поколение на водородния седан Mirai, но търсенето на такива автомобили беше по-ниско от очакваното. Поради това компанията пренасочва фокуса си към товарни превозни средства. Въпреки това компанията няма намерение да се откаже от разработването на водородни леки автомобили. Водородът не е временно решение - той е бъдещето на по-големите транспортни средства, заяви шефът на северноамериканския клон на компанията.

Инженерите на Toyota търсят начини за оптимизиране на компонентите, за да направят водородната технология по-достъпна и привлекателна за различни видове превозни средства. А в бъдеще японците се надяват да създадат ефективна водородна екосистема, която насърчава устойчивото развитие.

fallback
  • #16
    Знаем ( преди 4 минути )
    Гост ( преди 2 минути )Пак лъжеш,Теслю адреналинката електричка.КПД на електрокар 70%,КПД на производство на водород е 81%.А височината на жена ти е 170см и караш тойота, но каква общо има това с казаното от мен?
  • #15
    Гост ( преди 9 минути )
    Пак лъжеш,Теслю адреналинката електричка.КПД на електрокар 70%,КПД на производство на водород е 81%.
  • #14
    До тинтири ( преди 45 минути )
    Водородът по начало е много добро решение за ДВГ от физическа гледна точка. За горивни клетки също. Има само един малък проблем - твърде неефективното производство както от физическа така и от икономическа гледна точка и това проваля всичко. Абсолютно всичко! Ако съхранението на енергия в батерии при над 90% ефективност на променлив ток- батерия - обратно в променлив ток, Какво по ефективно средство за съхранение на енергия ще предложиш? При водорода дори на теория е 30% при горивни клетки
  • #13
    Друг Гост ( преди 47 минути )
    На мен не ми се вярва - трудно се съхранява, изисква енергия за да се получи и при изтичане изгаря. До 9 - за перпетуум мобиле ли говориш - имаме вода -> извличаме водорода -> изгаряме го -> получаваме вода -> извличаме водорода.... :-) Не става
  • #12
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Аз съм съгласен с японците... но не и с приложението на водорода чрез горивни клетки - горивните клетки са почти толкова неефективни за транспорта колкото батериите. Водорода прилаган като гориво за ДВГ е нещо много просто и ефективно.
  • #11
    До пръдливия ( преди 1 час )
    Толкова добър инженер е, че е от Toyota го копират.
  • #10
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    А че лъжлив нагъл Илон бил инженер - ха-ха-ха-ха! По-голям виц скоро не бях чувал.
  • #9
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Хибридите са временна технология, какво всички останали технологии, включително електромобилите с батерии. Същоевременно, хибридите имат прекрасно бъдеще в краткосрочен план и тези които решиха да ги прескочат сега си скупят косите и генерират огромни загуби.
  • #8
    анонимен ( преди 1 час )
    Принципно са прави японците. Водорода е ключът към едно по добро бъдеще и към така мечтаното "устойчиво развитие" с което сега се занимават всички. Автомобилите всъщност могат да се движат на обикновена вода. Просто трябва да се измисли ефективен и евтин начин да се извлича водорода от водата. Това обаче няма да стане чрез вече известната електролиза. Нещо съвсем различно трябва да се направи, нещо по атомно-химичен път ще е решението. Но още не е открито или е открито и се пази в тайна.
  • #7
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Тротинетка, водородът може да бъде гориво, просто защото може да гори. Предимствата му са бързо зареждане и 2-2.5 пъти по-голяма специфична енергия (същото което електрофенчетата наричате гравиметрична плътност на енергията) на системно ниво от батериите.
fallback
Последни