Toyota ще продължи да се фокусира върху водородната технология като обещаващ начин на транспорт. Според ръководител на водородния бизнес на компанията в Европа - Тибо Паке, основният фокус трябва да бъде върху търговските превозни средства, а не върху леките автомобили.
В Toyota смятат, че големите пикапи изискват решения, различни от електрически превозни средства с батерии, и водородът може да е отговорът. Той подчерта важността на синхронизираното развитие на инфраструктурата и самите автомобили, за да се избегнат предишни грешки, свързани с несъответствие между търсене и предлагане.
„Търсенето на водород от тежката промишленост ще бъде огромно и това ще даде тласък на използването му в други области“, обясни той. Паке отбеляза също, че в Европа, въпреки зависимостта си от вноса, е възможно да се получи зелен водород в изобилие в някои региони на света, което ще улесни транспортирането му до точните места.
В момента Toyota предлага второто поколение на водородния седан Mirai, но търсенето на такива автомобили беше по-ниско от очакваното. Поради това компанията пренасочва фокуса си към товарни превозни средства. Въпреки това компанията няма намерение да се откаже от разработването на водородни леки автомобили. Водородът не е временно решение - той е бъдещето на по-големите транспортни средства, заяви шефът на северноамериканския клон на компанията.
Инженерите на Toyota търсят начини за оптимизиране на компонентите, за да направят водородната технология по-достъпна и привлекателна за различни видове превозни средства. А в бъдеще японците се надяват да създадат ефективна водородна екосистема, която насърчава устойчивото развитие.