fallback

Toyota: Водородът не е временно решение, а бъдещето

Японците вярват, че горивните клетки са единственият път за по-големите превозни средства

Toyota ще продължи да се фокусира върху водородната технология като обещаващ начин на транспорт. Според ръководител на водородния бизнес на компанията в Европа - Тибо Паке, основният фокус трябва да бъде върху търговските превозни средства, а не върху леките автомобили.

В Toyota смятат, че големите пикапи изискват решения, различни от електрически превозни средства с батерии, и водородът може да е отговорът. Той подчерта важността на синхронизираното развитие на инфраструктурата и самите автомобили, за да се избегнат предишни грешки, свързани с несъответствие между търсене и предлагане.

„Търсенето на водород от тежката промишленост ще бъде огромно и това ще даде тласък на използването му в други области“, обясни той. Паке отбеляза също, че в Европа, въпреки зависимостта си от вноса, е възможно да се получи зелен водород в изобилие в някои региони на света, което ще улесни транспортирането му до точните места.

В момента Toyota предлага второто поколение на водородния седан Mirai, но търсенето на такива автомобили беше по-ниско от очакваното. Поради това компанията пренасочва фокуса си към товарни превозни средства. Въпреки това компанията няма намерение да се откаже от разработването на водородни леки автомобили. Водородът не е временно решение - той е бъдещето на по-големите транспортни средства, заяви шефът на северноамериканския клон на компанията.

Инженерите на Toyota търсят начини за оптимизиране на компонентите, за да направят водородната технология по-достъпна и привлекателна за различни видове превозни средства. А в бъдеще японците се надяват да създадат ефективна водородна екосистема, която насърчава устойчивото развитие.

fallback
  • #19
    Никой ( преди 1 месец )
    Защо непишете за новия двигател и за правенето на вода във водород в самия автомобил на Тойота и,че ще продават такива коли и двигатели.Съвсем тенденционално измествате нещата към зелените долини и обществения транспорт.
  • #18
    Пейчо Киров ( преди 1 месец )
    Водород и техническа сяра не можеха ли да се добиват от Черно Море, та нали за това пропуляхме толкова пари за разработки във Варна?
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблем е цената на горивните клетки, защото при употреба в транспорта ще ги сменят по два пъти в годината
  • #16
    По-зле е ( преди 1 месец )
    Средната цена на водородното гориво в обществено достъпните бензиностанции в Калифорния - единственият американски щат, който ги има - в момента е 32,94 долара за килограм, според анализатора Platts.
  • #15
    Смях ( преди 1 месец )
    Кое е бъдещето в тази технология? Цената, която е безобразна? Теглото, което е около това на електромобил? Живота на водородната бутилка, която работи на 700 бара?!? (под сурдинка в бранша - 7-8 години), а за цената за смяна не говорим. Обща ефективност под 30%, дори 18-20%. Само за производство на 1 кг. водород около и над 50 квтч, а следва втечаняване и пълнене под огромно налягане. Дори се изпарява за две седмици. Зарядни - йок. Цена на кг. - 12 до 18$. Гор. клетки не могат да изкарат 200 км
  • #14
    Знаем ( преди 1 месец )
    Гост ( преди 2 минути )Пак лъжеш,Теслю адреналинката електричка.КПД на електрокар 70%,КПД на производство на водород е 81%.А височината на жена ти е 170см и караш тойота, но каква общо има това с казаното от мен?
  • #13
    Гост ( преди 1 месец )
    Пак лъжеш,Теслю адреналинката електричка.КПД на електрокар 70%,КПД на производство на водород е 81%.
  • #12
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Водородът по начало е много добро решение за ДВГ от физическа гледна точка. За горивни клетки също. Има само един малък проблем - твърде неефективното производство както от физическа така и от икономическа гледна точка и това проваля всичко. Абсолютно всичко! Ако съхранението на енергия в батерии при над 90% ефективност на променлив ток- батерия - обратно в променлив ток, Какво по ефективно средство за съхранение на енергия ще предложиш? При водорода дори на теория е 30% при горивни клетки
  • #11
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    На мен не ми се вярва - трудно се съхранява, изисква енергия за да се получи и при изтичане изгаря. До 9 - за перпетуум мобиле ли говориш - имаме вода -> извличаме водорода -> изгаряме го -> получаваме вода -> извличаме водорода.... :-) Не става
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Аз съм съгласен с японците... но не и с приложението на водорода чрез горивни клетки - горивните клетки са почти толкова неефективни за транспорта колкото батериите. Водорода прилаган като гориво за ДВГ е нещо много просто и ефективно.
fallback
Последни