fallback

Toyota: Водородът не е временно решение, а бъдещето

Японците вярват, че горивните клетки са единственият път за по-големите превозни средства

Toyota ще продължи да се фокусира върху водородната технология като обещаващ начин на транспорт. Според ръководител на водородния бизнес на компанията в Европа - Тибо Паке, основният фокус трябва да бъде върху търговските превозни средства, а не върху леките автомобили.

В Toyota смятат, че големите пикапи изискват решения, различни от електрически превозни средства с батерии, и водородът може да е отговорът. Той подчерта важността на синхронизираното развитие на инфраструктурата и самите автомобили, за да се избегнат предишни грешки, свързани с несъответствие между търсене и предлагане.

„Търсенето на водород от тежката промишленост ще бъде огромно и това ще даде тласък на използването му в други области“, обясни той. Паке отбеляза също, че в Европа, въпреки зависимостта си от вноса, е възможно да се получи зелен водород в изобилие в някои региони на света, което ще улесни транспортирането му до точните места.

В момента Toyota предлага второто поколение на водородния седан Mirai, но търсенето на такива автомобили беше по-ниско от очакваното. Поради това компанията пренасочва фокуса си към товарни превозни средства. Въпреки това компанията няма намерение да се откаже от разработването на водородни леки автомобили. Водородът не е временно решение - той е бъдещето на по-големите транспортни средства, заяви шефът на северноамериканския клон на компанията.

Инженерите на Toyota търсят начини за оптимизиране на компонентите, за да направят водородната технология по-достъпна и привлекателна за различни видове превозни средства. А в бъдеще японците се надяват да създадат ефективна водородна екосистема, която насърчава устойчивото развитие.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    Принципно са прави японците. Водорода е ключът към едно по добро бъдеще и към така мечтаното "устойчиво развитие" с което сега се занимават всички. Автомобилите всъщност могат да се движат на обикновена вода. Просто трябва да се измисли ефективен и евтин начин да се извлича водорода от водата. Това обаче няма да стане чрез вече известната електролиза. Нещо съвсем различно трябва да се направи, нещо по атомно-химичен път ще е решението. Но още не е открито или е открито и се пази в тайна.
  • #7
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    Тротинетка, водородът може да бъде гориво, просто защото може да гори. Предимствата му са бързо зареждане и 2-2.5 пъти по-голяма специфична енергия (същото което електрофенчетата наричате гравиметрична плътност на енергията) на системно ниво от батериите.
  • #6
    До 6 ( преди 4 часа )
    Прав си. Не може да му се вярва, защото понякога лъже по някога греши. Всъщност когато го каза, беше произвел стотина Tesla roadster и беше господин Никой. Тогава го попитаха какво мисли за BYD като конкyренция. Отговора му беше саркастичен и лаконичен - " вие виждали ли сте на какво приличат техните автомобили?" Е очевидно е сгрешил за BYD. Не мислиш ли? Точно както е познал за водорода, защото не е мениджър като господин Акио Тойода, а е инженер. Ама истински. Не като онзи психопат.
  • #5
    анонимен ( преди 4 часа )
    Щом го е казал Илон Мъск,значи е абсолютно верно.Можеш ли да не вярваш на такъв ерудиран капацитет,произвеждащ колички на батерии.
  • #4
    До 3 ( преди 4 часа )
    А ако се заслушаш в реториката на статията, Toyota знаят че хибридите са временно решение и много вярват че следващото е водорода което ще остане. Всеки антифизик вярва същото и ти го доказваш. Антиматематиците не можете да дадете и една смислена причина защо водородът има предимство пред батериите при съхранението на водород. Защото всеки който е учил физика знае, че водородът не е гориво, А средство за съхранение на енергия. За хора които не правят разлика между мощност и енергия е трудно!
  • #3
    До 3 ( преди 4 часа )
    Те не бяха сбъркали и за водорода при леките автомобили и видяхме колко бяха прави. Ако при леките автомобили не успяха, заради липсата на зарядна инфраструктура, дали ще успеят при пикапите, предвид спадащите им продажби? Американците се преориентираха от пикап на Тесла модел У и други SUV. Както виждаш цялата автомобилна промишленост последва Тесла. Още през 2010 година преди излизането на модел s, Илон Мъск в интервю каза че водородът е глупост и се оказа прав.
  • #2
    Преброяване ( преди 5 часа )
    На антифризиците и антиматематиците. До тук един е преброен. Други има ли?
  • #1
    Гост ( преди 6 часа )
    Ще слушате Акио Тойода.
fallback
Последни