Канадец най-накрая триумфира в дългогодишна съдебна битка с BMW относно претенциите му съм модела i3. Сагата се проточи от 2017 г., като в крайна сметка победата на Ронен Клейман се оказа пирова, тъй като той загуби повече пари, отколкото получи.
Преди седем години Клейман завежда дело срещу BMW, твърдейки, че в рекламата на i3, моделна година 2014, е посочен погрешен пробег с едно зареждане. Когато поръчва колата, на сайта на BMW Canada се съобщава, че колата може да измине 200 км в режими на шофиране Eco Pro и Eco Pro+.
Само месец след получаване на електромобила собственикът открива, че i3 не може дори да се доближи до подобен пробег. При специално тестово пътуване със съпругата си Ронен успява да измине 159 км в идеални условия - слънчево време от 25 градуса по Целзий и празна кола.
В същото време се оказва, че между 28 ноември и 10 декември 2014 г. маркетинговият материал за i3 е тихомълком коригиран на сайта на марката в Канада. Актуализираните данни посочват пробег от 130 км в режим Comfort, 160 км в Eco Pro и 156 км в Eco Pro+. Анализ на експерти доказва промените пред съда, но от BMW твърдят, че i3 никога не е продаван с пробег от 200 км.
В крайна сметка след години спорове и процес без съдебни заседатели съдията от Върховния съд на Онтарио - Джеймс Минс, се произнася в полза на ищеца и му присъжда 5000 долара обезщетение. Клейман обаче трябва да плати на BMW разходите по делото и адвокатски хонорари в размер на 11 140 долара. А най-абсурдното в случая е, че Ронен отхвърля предложение за предсъдебно споразумение в размер на 10 000 долара.
В съдебна декларация BMW отрече да е представила невярно i3, заявявайки, че „всички диапазони за електрически превозни средства с батерии са повлияни от личното поведение при шофиране, външната среда на автомобила и потреблението на бордови функции по време на шофиране“.
На свой ред Клейман коментира пред Auto News, че е отхвърлил предложението за споразумение на BMW, тъй като е включвало клауза за неразкриване и е искал обществеността да знае за какво става въпрос. Той е търсил обезщетение от 25 000 долара и признава, че крайното решение на съда не държи BMW отговорно.
„Все пак съм доволен от решението на съдията, което посочва, че BMW е представило погрешно превозното средство, но в същото време присъдената компенсация не държи BMW отговорно за действията му“, коментира Клейман, без да отговори на основния въпрос в случая - струваше ли си наистина битката?