Изкуственият интелект пристигна в света на автомобилите, за да следи, наред с други неща, спазването на правилата за движение. Интегриран в радарите, те откриват откриват много повече нарушения от превишена скорост. И то едновременно!
Камери, оборудвани с изкуствен интелект, пристигнаха в Европа през 2021 г. Но тогава нямаше реални санкции: изпращаха се само предупредителни писма на шофьорите, които не спазваха разпоредбите. Сега в Обединеното кралство тече изпитание, което ще продължи до 2025 г.
С него пътната полиция ще получи ценна помощ за наблюдение на пътищата. Тези камери с AI могат да бъдат поставени и във вашите превозни средства, но също така могат да се използват за първи път на портали, за да осигурят ясна видимост на всички платна на пътя
Как действат? Те заснемат изображения на шофьори , минаващи покрай вашето местоположение, и се обработват с помощта на изкуствен интелект. Впоследствие се изпращат в полицията, за да наложи съответната санкция. Голямото предимство на пристигането на изкуствения интелект в света на радарите е, че както при устройството Redspeed Sentio, наблюдават до шест ленти както денем, така и нощем.
Може да се използва заедно с други устройства за наблюдение и не само има способността да открива превишена скорост. Той също така разпознава следните нарушения:
• Минаване на червен светофар.
• Използване на телефона по време на шофиране.
• Каране без предпазен колан.
• Липса на детска седалка, когато е необходимо.
Възможно е дори да го свържете с официални бази данни, за да проверите дали превозните средства имат застраховка и дали всички данъци са платени.
В Европа в момента изкуственият интелект не е достигнал до радарите. Да, камери следят за доста неща извън скоростта. И не са единствените. Масово по пътищата на ЕС се използват дронове за засичане на нарушители. Те са особено ефективни при засичане на разговори по мобилния телефон (12,5% от общия брой нарушения), неправилно използване на предпазни колани и детски седалки (15,9%) и изпреварване на велосипедисти без спазване на минималната дистанция за безопасност (4%).