България дълго оставаше встрани от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа, но през следващите няколко месеца то ще достигне и до тукашния пазар, при това - с впечатляващ мащаб. Най-малко шест нови китайски марки се подготвят за български дебют, научи Automedia.bg, като това включва BYD, най-големия световен производител на електрифицирани автомобили, и Omoda, най-агресивната марка от Китай на европейския пазар напоследък.
BYD и Omoda - двете китайски марки с най-агресивни планове за Европа, до броени месеци ще стъпят и в България, научи Automedia.bg от надеждни източници
От няколко независими източника разбираме, че BYD вече активно преговаря с бъдещите си вносители в България, макар за момента да не направен окончателният избор кои ще са те. Единият вариант е вносител у нас да е гръцката група Sfakianakis, която през пролетта бе обявена като официален представител на BYD в южната ни съседка. Sfakianakis е представена и на нашия пазар като собственик на "Миркат", вносителя на Suzuki в България. В официално медийно съобщение за преговори с BYD намекна и "Чайна Мотор Къмпани", част от групата "Ауто Юнион".
Китайските марки в България - кой кой е? (ГАЛЕРИЯ):
Още две марки на гиганта Dongfeng, фокусирани върху електрическата мобилност. У нас ще ги представлява ADG Bulgaria. Nammi 01 е малък електрически кросоувър, доста напомнящ по размери (а и като дизайн) за новия Smart #1. Той ще има електромотор с мощност 163 конски сили, автопилот от второ ниво и интересен интериор, в който екранът на мултимедията всъщност ще е подвижен.
Най-любопитното в този автомобил е новаторската натриева батерия с твърд електролит, която е не само по-лека и по-евтина от стандартните литиево-йонни, но и обещава светкавично бързо зареждане - 200 км пробег само за 8 минути.
Новата дъщерна марка е-pi (от числото "пи") бе анонсирана в началото на 2023, а през тази година показа първите си модели - електрически луксозен седан (на снимката) и кросоувър.