България дълго оставаше встрани от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа, но през следващите няколко месеца то ще достигне и до тукашния пазар, при това - с впечатляващ мащаб. Най-малко шест нови китайски марки се подготвят за български дебют, научи Automedia.bg, като това включва BYD, най-големия световен производител на електрифицирани автомобили, и Omoda, най-агресивната марка от Китай на европейския пазар напоследък.
BYD и Omoda - двете китайски марки с най-агресивни планове за Европа, до броени месеци ще стъпят и в България, научи Automedia.bg от надеждни източници
От няколко независими източника разбираме, че BYD вече активно преговаря с бъдещите си вносители в България, макар за момента да не направен окончателният избор кои ще са те. Единият вариант е вносител у нас да е гръцката група Sfakianakis, която през пролетта бе обявена като официален представител на BYD в южната ни съседка. Sfakianakis е представена и на нашия пазар като собственик на "Миркат", вносителя на Suzuki в България. В официално медийно съобщение за преговори с BYD намекна и "Чайна Мотор Къмпани", част от групата "Ауто Юнион".
Китайските марки в България - кой кой е? (ГАЛЕРИЯ):
Eдна от причините Китай да се наложи като най-големия пазар за електромобили в света е в изключително популярния сегмент на микроавтомобилите като Wuling Mini. Eдин от тях от две години се предлага и в България. BAW Pony всъщност дори не се регистрира като лек автомобил, а като електрическа четириколка. Но има климатик и батерия, достатъчна за 170 км пробег с едно зареждане. Продава се у нас от BAW Mobile, от началото на 2024 са регистрирани 11 бройки.