България дълго оставаше встрани от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа, но през следващите няколко месеца то ще достигне и до тукашния пазар, при това - с впечатляващ мащаб. Най-малко шест нови китайски марки се подготвят за български дебют, научи Automedia.bg, като това включва BYD, най-големия световен производител на електрифицирани автомобили, и Omoda, най-агресивната марка от Китай на европейския пазар напоследък.
BYD и Omoda - двете китайски марки с най-агресивни планове за Европа, до броени месеци ще стъпят и в България, научи Automedia.bg от надеждни източници
От няколко независими източника разбираме, че BYD вече активно преговаря с бъдещите си вносители в България, макар за момента да не направен окончателният избор кои ще са те. Единият вариант е вносител у нас да е гръцката група Sfakianakis, която през пролетта бе обявена като официален представител на BYD в южната ни съседка. Sfakianakis е представена и на нашия пазар като собственик на "Миркат", вносителя на Suzuki в България. В официално медийно съобщение за преговори с BYD намекна и "Чайна Мотор Къмпани", част от групата "Ауто Юнион".
Китайските марки в България - кой кой е? (ГАЛЕРИЯ):
Forthing e марка на Dongfeng Liuzhou Motor, дъщерна компания на гиганта Dongfeng от град Лиуджоу. У нас се предлага от "Чайна Мотор Къмпани". От началото на 2024 това е и китайската марка с най-много регистрации в България - цели 257, като лъвският пай се пада на кросоувъра Forthing T5 Evo. На октомврийския автосалон в София ще дебютират нови три модела: хибридната версия на T5, електрическият седан S7 и 7-местният миниван V9.