За съжаление на пуританите, Ferrari потвърди преди няколко месеца, че разработва първата електрическа кола в историята си. Трябва да бъде представена в края на следващат година. Въпреки че все още няма много информация, автомобилът току-що беше засечен близо до фабриката в Маранело от YouTuber.
Видеото не само дава известна представа какво ще бъде това първо 100% електрическо Ferrari чисто естетически (въпреки неговия камуфлаж), но също така можем да чуем как ще звучи. Преди официалния си дебют - то беше преследвано от „тубър“ с името Acriore близо до централата на компанията. Във видеото, гледано 22 000 пъти за 4 дни, колата си личи ясно под камуфлажа. Но не трябва да се предоверяваме, тъй като каросерията за това тестово муле в никакъв случай няма да е окончателната: тя е от Maserati. Прави впечатление обаче, че возилото има фалшива изпускателна тръба, прикрепена към купето с нещо, което прилича на тиксо.
Когато минава пред камерата, се чуват ясни шумове от изгорелите газове, което предполага, че Ferrari работи върху собствена система за генериране на изкуствен шум. Въпреки че в този случай се чува на празен ход и с ниско натоварване, търсеният ефект може да е като при Dodge, който имитира V8 при своя електрически мотор. Просто такава е наредбата и откриваме акустична система за предупреждение в модели като Abarth500e, Hyundai IONIQ 5 N, Mercedes EQC, BMW i4 или електрическото Porsche Macan. Примерите от пазара вече са много.
Но е ясно, че Ferrari иска да се разграничи от останалите и разработва звук, който е възможно „най-верен“ с този на ДВГ. Това лято главният изпълнителен директор на Ferrari Бенедето Виня гарантира, че първото 100% електрическо превозно средство „ще бъде много забавно за шофиране“. Но и допълни какво да очакваме по отношение на неговия звук. „Хората купуват Ferrari, защото се забавляват много“, каза Виня. „Никой не купува Ferrari с една единствена цел: това е комбинация от неща, сред които са страст и звук”.
Електрическото Ferrari се очаква да дебютира най-късно в началото на 2025 г. и ще бъде пуснато на пазара до 2026 г. То ще разшири електрифицираната гама на марката след дебюта на първия plug-in хибрид на Ferrari –SF90 Stradale, представен миналата година.
До 2026 г. италианският производител иска „60% от продажбите му да бъдат електрически превозни средства или PHEV“. През юни доклад на Reuters разкри, че първото електрическо Ferrari може да надхвърли 500 000 долара. Босът нито потвърди, нито отрече цената, но ще трябва да изчакаме официална информация.
Ferrari също така ще произвежда батерии, електрически двигатели и други специфични компоненти в своята е-сграда, която отвори това лято. Тя ще бъде и дом на първата 100% електрическа кола. Всъщност се говори, че италианската марка вече работи там върху второто поколение на батерията си.