Споменаването на Lancia Delta веднага отвежда към шестте поредни победи в Световния рали шампионата, към Мики Биазион, Акропола, черните пътища на Кения. Но отвъд брилянтната спортна кариера - има друга великия история. Тази на компактен автомобил с трудна мисия да смени позицията на Lancia в рамките на Fiat Group.
Да, защото след Beta и Gamma компанията от Торино се нуждае от автомобил, способен да генерира значителни обеми продажби, като същевременно запази непокътната емблемата на Lancia: синоним на качество, елегантност и модерност. След като навлиза с гръм в силно конкурентен сегмент, този на компактните хеч-беци, Delta ще допринесе значително за „втората младост“ на Lancia. Тя продължава 14 години. Но в сърцето на шофьорите тази кола е все още жива и вълнуваща, макар и родена преди цели 45 лета!
Lancia Delta - една легенда на 45 (ГАЛЕРИЯ):
Името „Delta” е предложено още два пъти от производителя от Торино. И двата с ясно изразен туристически фокус и без амбицията да възпроизведе неговите подвизи в спорта. Първият пристига през 1993 г .: произведен в Помиляно д'Арко на платформата на Fiat Tipo. Възприема линия, проектирана от Ерколе Спада , която изрично напомня пропорциите на своя предшественик от 1979 г. , закръгляйки характерните му ръбове.
Гамата от двигатели включва дебютен 1.6 със 75 к.с., 1.8 със 103 к.с. и на върха 2.0, който в своята конфигурация с турбокомпресор, монтиран на Hf версията, може да достави 186 конски сили. След това към тях ще се присъедини 1.9-литров дизел, а през 1996 г. ново поколение 1.6 и 1.8. Кариерата му приключи още през 2000 г., без големи резултати от търговска гледна точка (малко над 130 000 продадени бройки).