Когато FCA и PSA се сляха преди няколко години, Stellantis обеща да запази всички марки в огромното си портфолио. Това включваше и Lancia, която най-накрая има нов модел в гамата си - представения наскоро Ypsilon. Сега той получава и високо производителна версия HF.
И ако всички предишни модели на марката с обозначения HF са имали ДВГ, то новият Ypsilon HF е чисто електрически. Той разполага с 240 к.с., осигурени от разположен отпред мотор, следователно съответства на Abarth 600e и Alfa Romeo Junior Veloce. Това не е случайно, тъй като трите автомобила споделят общата модулна платформа (CMF), използвана от множество други продукти на Stellantis.
Електромоторът се захранва от батерия с 54 кВт/ч (същата като на моделите на Alfa Romeo и Abarth), като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди. Освен това хот-хечът, който ще се появи на пазара едва през лятото на 2025 г., получава по-широка следа, както и специални настройки на шасито и на окачването.
Едновременно с електрическия модел Lancia представи и Ypsilon Rally 4 HF. Този автомобил разчита на 1,2-литров турбомотор с 3 цилиндъра, развиващ 215 к.с. и както личи от името, той е разработен, за да участва в Group Rally4 на FIA.
Колата, с която Lancia се завръща в ралитата след дълго прекъсване, също е със задвижване на предните колела. Тя получава петстепенна скоростна кутия с механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Още снимки на рали-автомобила - вижте в галерията: