Споменаването на Lancia Delta веднага отвежда към шестте поредни победи в Световния рали шампионата, към Мики Биазион, Акропола, черните пътища на Кения. Но отвъд брилянтната спортна кариера - има друга великия история. Тази на компактен автомобил с трудна мисия да смени позицията на Lancia в рамките на Fiat Group.
Да, защото след Beta и Gamma компанията от Торино се нуждае от автомобил, способен да генерира значителни обеми продажби, като същевременно запази непокътната емблемата на Lancia: синоним на качество, елегантност и модерност. След като навлиза с гръм в силно конкурентен сегмент, този на компактните хеч-беци, Delta ще допринесе значително за „втората младост“ на Lancia. Тя продължава 14 години. Но в сърцето на шофьорите тази кола е все още жива и вълнуваща, макар и родена преди цели 45 лета!
Lancia Delta - една легенда на 45 (ГАЛЕРИЯ):
За третата итерация на Delta ще трябва да изчакаме до 2008 г. , когато на автомобилното изложение в Женева Lancia ще покаже дълъг 4,5 метра автомобил, извлечен от платформата на Bravo. И в този случай няма спортни амбиции за колата, която фокусира всичко върху стила и комфорта на возене. В хода на шестгодишната си кариера той разполага с различни видове двигатели под капака - от 1.4 бензин или LPG 140 к.с. до 2.0 с 200 к.с. Дизеловата гама започва от 1.6 Multijet със 105 к.с. и достига до 1.9 190 к.с. HP.
Моделът ще излезе от сцената през 2014 г., без да има наследници, оставяйки Ypsilon като единствен представител на историческата марка Lancia. Това обаче не е сбогуване: през 2028 г., според плановете на Stellantis, трябва да дебютира четвърто поколение на Delta, този път 100% електрически .