Споменаването на Lancia Delta веднага отвежда към шестте поредни победи в Световния рали шампионата, към Мики Биазион, Акропола, черните пътища на Кения. Но отвъд брилянтната спортна кариера - има друга великия история. Тази на компактен автомобил с трудна мисия да смени позицията на Lancia в рамките на Fiat Group.
Да, защото след Beta и Gamma компанията от Торино се нуждае от автомобил, способен да генерира значителни обеми продажби, като същевременно запази непокътната емблемата на Lancia: синоним на качество, елегантност и модерност. След като навлиза с гръм в силно конкурентен сегмент, този на компактните хеч-беци, Delta ще допринесе значително за „втората младост“ на Lancia. Тя продължава 14 години. Но в сърцето на шофьорите тази кола е все още жива и вълнуваща, макар и родена преди цели 45 лета!
Lancia Delta - една легенда на 45 (ГАЛЕРИЯ):
Само една година след навлизането на 4WD на пазара, Lancia представя светкавично развитие. Наречен Hf Integrale, този звяр дебютира с две характерни черти, които го правят незабавно разпознаваем: заоблените калници и двойните фарове-
Първоначално е предложен със същия двигател като 4WD, увеличен до 185 к.с. (8 клапана), а през 1989 г. е оборудван с актуализиран вариант с 200 к.с. (16 клапана), което налага приемането на по-заоблен преден капак.
Две години по-късно дебютира Delta Integrale Evoluzione , несъмнено най-емблематичната и разпознаваема серия. Калниците се разширяват допълнително, предната част получава четири фара с еднакъв размер плюс по-агресивна броня. Задната част разполага с впечатляващо крило на вратата на багажника. 16-цоловите джанти Speedline Montecarlo също са нови , както и ауспухът.
Подобренията засягат и техниката - от увеличението на мощността с 5 к.с., което по този начин достига 205 к.с., до приемането на увеличени и ревизирани спирачки.
Лебедовата песен е Evoluzione 2 210 конски сили, 310 Нм въртящ момент и ускорение 0-100 за 5,7 секунди.След 14 години на пазара и и над 525 000 продадени копия. през същата година Delta е заменена от второ поколение.