Споменаването на Lancia Delta веднага отвежда към шестте поредни победи в Световния рали шампионата, към Мики Биазион, Акропола, черните пътища на Кения. Но отвъд брилянтната спортна кариера - има друга великия история. Тази на компактен автомобил с трудна мисия да смени позицията на Lancia в рамките на Fiat Group.
Да, защото след Beta и Gamma компанията от Торино се нуждае от автомобил, способен да генерира значителни обеми продажби, като същевременно запази непокътната емблемата на Lancia: синоним на качество, елегантност и модерност. След като навлиза с гръм в силно конкурентен сегмент, този на компактните хеч-беци, Delta ще допринесе значително за „втората младост“ на Lancia. Тя продължава 14 години. Но в сърцето на шофьорите тази кола е все още жива и вълнуваща, макар и родена преди цели 45 лета!
Lancia Delta - една легенда на 45 (ГАЛЕРИЯ):
В хода на 14-годишната кариера се редуват четири различни серии Delta, целящи да поддържат успешния компактен автомобил в крак с времето. Първите големи актуализации пристигат към края на 1982 г., когато дебютира втората серия. Изисква внимателно око, за да го различите отвън: формите на броните се променят леко и черната лента на задната врата изчезва.
Интериорът също е обновен с прибори и седалки. Основните нововъведения засягат двигателите. Да, защото с втората серия дебютират две нови версии, задвижвани от Lampredi 1.6 twin cam - GT и Hf Turbo. Първият използва същия мотор като Fiat Ritmo Tc, със 105 к.с. и 180 км/ч. Отличава с ексклузивни характеристики като стоманените джанти със специален дизайн. Вторият бележи дебюта на легендарния " Hf " образ на Delta, подобрявайки по-спортната натура на това, което дотогава е компактен автомобил.
Благодарение преди всичко на пристигането на турбина Garrett с 0,55 бара налягане и режим overboost, която повишава максималната мощност до 130 к.с., а максималната скорост достига 200 км/ч. Нови актуализации за Delta пристигат още през 1986 г. , като 1.6 е завъртян на 180 градуса и подобрен ( +3 к.с. за GT, +10 за Hf Turbo). Идва и дебютът на първия дизел - 80 к.с. 2.0 (от Prisma).