Споменаването на Lancia Delta веднага отвежда към шестте поредни победи в Световния рали шампионата, към Мики Биазион, Акропола, черните пътища на Кения. Но отвъд брилянтната спортна кариера - има друга великия история. Тази на компактен автомобил с трудна мисия да смени позицията на Lancia в рамките на Fiat Group.
Да, защото след Beta и Gamma компанията от Торино се нуждае от автомобил, способен да генерира значителни обеми продажби, като същевременно запази непокътната емблемата на Lancia: синоним на качество, елегантност и модерност. След като навлиза с гръм в силно конкурентен сегмент, този на компактните хеч-беци, Delta ще допринесе значително за „втората младост“ на Lancia. Тя продължава 14 години. Но в сърцето на шофьорите тази кола е все още жива и вълнуваща, макар и родена преди цели 45 лета!
Lancia Delta - една легенда на 45 (ГАЛЕРИЯ):
Интериорът отразява добре желанието на производителя да украси Delta с „премиум§ имидж. Голямо внимание е обърнато например на звукоизолацията на купето, както и на отоплителната система разработена в сътрудничество със Saab (който след това ще внесе няколко хиляди Delta в Скандинавия, но под името Saab 600.
Седалките са покрити с плисирано кадифе, техника, заимствана от света на мебелите. Задната облегалка е разделена: сгъването й създава голямо багажно отделение с плоско дъно, изцяло покрито с килим.
Оформлението на арматурното табло е модерно, бунт от индикатори и контроли, винаги в крак с времето благодарение на три актуализации, извършени по време на живота на автомобила. В центъра са бутоните за управление на климатика и панелът с бутони, докато бордовият часовник е разположен между двата сенника. За по-високо ниво на довършителни работи е необходимо да се изчака до 1982 г., когато дебютират богатите LX версии .