fallback

Какво ще случи с ДВГ в Европа след 2035?

Пълната забрана на продажбите на бензин и дизелово гориво ще влезе в сила 10 години след това

Вече е известно, че от 2035 г. производството и продажбите на нови автомобили с ДВГ в ЕС ще бъде забранени. Какво обаче ще се случи със съществуващите вече дизелови и бензинови превозни средства, които ще продължат да се използват?

За първи път след дискусиите за прекратяване на използването на двигатели с вътрешно горене в ЕС се обсъжда конкретна дата за пълна забрана на изкопаемите горива и тя е 2045 г., съобщава AutoBild, като се позовава на документ за позицията на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA).

На седма страница в този документ е написано, че „в интерес на опазването на климата изкопаемите горива вече не трябва да се продават на германските бензиностанции от 2045 г.“ По този начин Асоциацията иска да стимулира продажбите на чисти горива като HVO (базирани на растително масло) и електронни горива (e-fuels), като определя фиксирана дата за постепенното премахване на изкопаемите горива.

Въвежда се категорията „Само електронно гориво“, която се предвижда да бъде интегрирана в регламента за максималната цена на автомобилния парк. Мнозина обаче не се наясно каква е тази кола, която работи само с „електронно гориво“. Както и как ще се забрани на такава кола да използва петролно гориво.

Предполага се, че автомобилите сами ще могат да разпознават вида гориво, което се налива в тях, и ако са пълни със „стар“ бензин или дизелово гориво, те просто няма да запалят. Този клас автомобили могат да бъдат сертифицирани след 2035 г.

Електронните горива се считат за почти неутрални по отношение на климата и щадящи околната среда при определени производствени условия. Производителите им обаче все още не са се научили как да правят евтино електронно гориво и то може да стане наистина „златно“ за собствениците на автомобили.

fallback
  • #15
    До 10 ( преди 1 седмица )
    Държавата не иска да спре милионите приходи от акцизи, а милиардите разходи за внос на горива, които на всичко отгоре тровят въздуха и увеличават с милиарди разходите за здравеопазване и намаляват работоспособността на населението. Докато работниците са болни, не стига че няма приходи за държавата, а има разходи за болнични. Това са само част от косвените последици, ако не броим това, че тези милиарди могат да бъдат инвестирани дългосрочно в икономиката на държавата, вместо да бъдат изнесени.
  • #14
    До 9 ( преди 1 седмица )
    "анонимен ( преди 1 час )6-ти, от неща, от които не разбираш или си чел само по вестниците, по-добре да не коментираш (мигранти, и раб. ръка в Германия)." Да приемем че греша за безработицата и в Германия е пълно с безработни гладни граждани и уволняването на 1000 работника ще фалира икономиката на Германия. Посипвам си главата с пепел. Коментирай последното ми изречение "Заради електромобилите броя на работните места расте." Това не е ли решение на проблема с безработицата? Или не ти харесва?
  • #13
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ще дам един малко вулгарен пример за да го запомните, защото обикновено когато ви говорят скучно с числа, не вниквате в казаното. Да приемем че аналогът на държавата е семейството ви и издържате жена си. Тя дава по 500 лв на месец на съседът да я оправя, както плащаме на петролните държави да ни оправят положението с горивата. За да намалите разходите, слагате акциз на тази услуга 300 лв, в крайна сметка печелите ли от този акциз или е по-добре да спрете "услугата" и да я извършвате вие?
  • #12
    До лудория ( преди 1 седмица )
    Ти май не знаеш основният принцип в икономиката. Това колко си богат не зависи от това колко пари изкарваш, А колко ти остават на края на месеца/годината или за друг период от време в зависимост от видът на разходите и приходите. Хайде сега си помисли акцизът ли е по-важен като приход или да намалиш разходите, които изтичат от държавата?
  • #11
    Друг Гост ( преди 1 седмица )
    До 10 - "Или ще намерят друго, за което да се плаща. " - е то не остана друго - вече и за въздух плащаме :-)
  • #10
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Няма как някоя държава да иска да си спре приходите поради еко съображения. Ще въведат акциз на тока, който се зарежда в автомобилите и ще забранят да се зареждат в дома. Това са много пари и никой няма да се откаже с лека ръка от толкова пари. Или ще намерят друго, за което да се плаща.
  • #9
    анонимен ( преди 1 седмица )
    6-ти, от неща, от които не разбираш или си чел само по вестниците, по-добре да не коментираш (мигранти, и раб. ръка в Германия). На място нещата са много по различни и си толкова далече от истината, че дори не си заслужава (а и не е мястото) да ти се обяснява.
  • #8
    Акцизче ( преди 1 седмица )
    Вече многократно сме смятали, че за 100 км пробег за производството на синтетично гориво е необходимо 40 пъти повече енергия, отколкото, ако я заредиш директно в електромобил и това е най-глупавото средство за съхранение на енергия. По прагматично е да я изгубиш отколкото да я съхраняваш по този начин. Но антиелектриците вкарахте още една променлива в уравнението вчера - акцизът. При 10 ст./kWh акциз, пробегът на електромобилите ще се оскъпи с 2лв/100км, а на ДВГ с 80 лв/100км само от акциза.
  • #7
    Пак казвам ( преди 1 седмица )
    Внимавайте какво си пожелавате, защото може да ви се случи. Ето че е на път да не се сбъдне още една моя прогноза - че дори през 2050 година в България автомобилите с ДВГ ще са повече по улиците отколкото електромобилите. Както при всяка прогноза, при тази също има много променливи и синтетичните горива от 2045 са фундаментална промяна на прогнозата. В такъв случай всичко се обръща на 180 градуса и ДВГ няма да са автомобилите на бедните, а автомобилите само на СВРЪХбогатите.
  • #6
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    Пак си се скарал с реалността и не можете да се гледате! Каква безработица? В Германия страдат от липса на работна ръка заради демографския срив. Да не мислиш, че от огромно желание и съчувствие си внесоха толкова бежанци, които да оправят демографията? Реално тези бежанци отнемат много повече работни места отколкото ще бъдат изгубени от автомобилната промишленост. Което е поредния мит разбира се в които вярвате сектантите. Заради електромобилите броя на работните места расте.
fallback
Последни