IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ще случи с ДВГ в Европа след 2035?

Пълната забрана на продажбите на бензин и дизелово гориво ще влезе в сила 10 години след това

Вече е известно, че от 2035 г. производството и продажбите на нови автомобили с ДВГ в ЕС ще бъде забранени. Какво обаче ще се случи със съществуващите вече дизелови и бензинови превозни средства, които ще продължат да се използват?


зареждане на гориво


За първи път след дискусиите за прекратяване на използването на двигатели с вътрешно горене в ЕС се обсъжда конкретна дата за пълна забрана на изкопаемите горива и тя е 2045 г., съобщава AutoBild, като се позовава на документ за позицията на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA).

На седма страница в този документ е написано, че „в интерес на опазването на климата изкопаемите горива вече не трябва да се продават на германските бензиностанции от 2045 г.“ По този начин Асоциацията иска да стимулира продажбите на чисти горива като HVO (базирани на растително масло) и електронни горива (e-fuels), като определя фиксирана дата за постепенното премахване на изкопаемите горива.

Въвежда се категорията „Само електронно гориво“, която се предвижда да бъде интегрирана в регламента за максималната цена на автомобилния парк. Мнозина обаче не се наясно каква е тази кола, която работи само с „електронно гориво“. Както и как ще се забрани на такава кола да използва петролно гориво.

Предполага се, че автомобилите сами ще могат да разпознават вида гориво, което се налива в тях, и ако са пълни със „стар“ бензин или дизелово гориво, те просто няма да запалят. Този клас автомобили могат да бъдат сертифицирани след 2035 г.

Електронните горива се считат за почти неутрални по отношение на климата и щадящи околната среда при определени производствени условия. Производителите им обаче все още не са се научили как да правят евтино електронно гориво и то може да стане наистина „златно“ за собствениците на автомобили.

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чакам с огромно нетърпение... да стане тихо в градовете и по пътищата...
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Баба яга ( преди 3 месеца )
    Тати каза че ще ми купи колело ама друк път.Но уништожаването на планетата няма да спре Това е необратим процес вече. Единствено се удължава агонията провокирана от гнусните американопедали и еврогеьовете.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    А ми умира дори преди това.Никой не иска замърсявания в градовете .А колата се кара 96% от годината в града А това какво означава фалит на ФВ БМВ Мерседес и от там Германия щото двг им формира 30% пряко и много повече косвебо от Бвп.А при електричките и хибридите немците ги няма никъде.
  • #23
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Разбрахме от първия път!
  • #22
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Бензина има 30 пъти по голяма енергийна плътност 11,8 квтч/кг,от всяка батерия.
  • #21
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Бензина има 30 пъти по голяма енергийна плътност 11,8 квтч/кг,от всяка батерия.
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Бензина има 30 пъти по голяма енергийна плътност 11,8 квтч/кг,от всяка батерия.
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Бензина има 30 пъти по голяма енергийна плътност 11,8 квтч/кг,от всяка батерия.
  • #18
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Тези батерии се произвеждат от материали които също трябва да бъдат произведени, А в края на живота всички тези фотоволтаици и батерии трябва да бъдат рециклирани за да се затвори цикъла на кръговата икономика и да бъдат произведени нови батерии и фотоволтаични панели без да се копае за добив на материали. Всичко това иска много повече работна ръка, отколкото е заета в момента в автомобилната промишленост. Ще стане така или иначе рано или късно. Политиците го правят да е късно, заради рушвети.
  • #17
    0 rate up comment 9 rate down comment
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Това твоето е заравяне на главата в пясъка. Дори не желаеш да водиш дискусия и да се аргументираш, а единствения аргумент е обида към събеседниците и да избягаш. За преминаването към електромобили трябва да се изградят милиони зарядни станции които преди това трябва да са произведени. Трябва да бъдат монтирани милиони и милиарди фотоволтаични панели. Както тези панели, така и зарядните станции, така и електромобилите и домовете, се нуждаят от батерии. Много батерии които трябва да бъдат произвед