Електрическа кола, произведена в Китай под марката Cupra, която е част от концерна Volkswagen, няма никакви шансове на пазара, ако Европейската комисия наложи планирани вносни мита от 21,3%. Това обяви изпълнителният директор на марката в интервю за Reuters.
Увеличаването на цената на Tavascan - изцяло електрически SUV, който се продава за около 52 000 евро, за покриване на разходите не е опция в настоящата икономическа ситуация в Европа, каза Уейн Грифитс, който ръководи марките SEAT и Cupra които са част от дъщерното дружество на Volkswagen SEAT S.A.
Топ-мениджърът допълни, че преместването на производството в друга държава също не се обмисля, тъй като компанията вече е инвестирала в разширяване на капацитета в завода на Volkswagen в Анхуей. Това е съвместно предприятие с китайската JAC Automobile Group, където Volkswagen има мажоритарен дял.
Без прогнозираните продажби на Tavascan, испанската марка няма да може да покрие целите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии през следващата година и ще се изправи пред големи глоби. Това ще принуди компанията да намали производството, което може да се отрази негативно на заетостта в нейната база в Испания, добави Грифитс.
Tavascan, подобно на електрическото Mini на BMW, първоначално получи мито от 38,1%, което предизвика протести и от двете компании. Миналия месец тарифата и за двата автомобила беше намалена до 21,3% и те бяха включени в списъка на компаниите, съдействали на разследването на ЕС.
В същото време обаче Брюксел намали предложената от него тарифа за Tesla, която има голяма фабрика в Шанхай, до 9% - най-ниското от всички мита, след като американският производител на електрически автомобили поиска преразглеждане на тарифите.
Преди няколко години Cupra реши да произведе Tavascan - втория си изцяло електрически модел, в новия завод на Volkswagen в Анхуей в Китай като временна мярка за бързото пускане на продукта на пазара. Компанията обаче винаги е планирала наследникът на този модел да бъде произвежда в Европа.
„Ние не сме китайска марка, която се опитва да превземе европейския пазар. Нашите автомобили не са за масовия пазар. Това не е субсидиран продукт от властите продукт. Ние сме различна порода и точно това се опитваме да обясним", каза още Грифитс.