IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen готви рязко сваляне на разходите и премахване на модели

Групата започва най-голямото преструктуриране в историята си, за да остане конкурентна

Бордът на директорите около главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Оливър Блуме, подготвя широкообхватно преструктуриране на най-големия европейски производител на автомобили, което ще бъде „най-голямото преобразуване от десетилетия“. Първата стъпка е намаляване на разходите, но в същото време ръководството на VW иска да реорганизира структурата на групата, съобщи Handelsblatt, като се позовава на мениджър от най-високо ниво. Моделната гама и вариантите на оборудване също трябва да бъдат рационализирани.

 

volkswagen-преструктуриране

 

„Трябва да действаме, в противен случай няма да бъдем конкурентни“, казва въпросният мениджър пред изданието. Екипът на Блуме ще представи ключовите данни на инвеститорите на 21 юни в деня на капиталовия пазар.

Основният фокус на плана за преструктуриране е върху развитието на марките Audi и VW. Така наречената група от марки „Volume“, която включва VW, Skoda и Seat се очаква да увеличи приходите си с около три милиарда евро годишно. За тази цел марките трябва да обединят усилията си още по-тясно, за да избегнат двойната развойна работа и да могат да използват по-добре производството в германските заводи.

Проблемите на Volkswagen и притесненията на групата за изоставане от конкуренцията отдавна не са тайна. Те не се появиха само с главния изпълнителен директор Оливър Блуме, но той сега иска да действа. Бордът казва: „Нямаме проблем със знанията, имаме проблем с внедряването.“ Патрик Майер - финансов директор на марката VW, обяснява: „Сравненията с конкурентите показват, че Volkswagen вече не е конкурентен в някои отношения.“

 

VW-Chef Oliver Blume

 

Блуме очевидно е поставил амбициозни цели на бордовете на отделните марки. Според Handelsblatt, шефът на марката VW - Томас Шефер, планира да използва заводите на всички останали марки в групата. В допълнение, моделите на Skoda, Cupra и VW ще се произвеждат на една линия в бъдеще.

Производството на напълно електрически ID.2 трябва да бъде моделът за това, електромобилите се произвежда само в Испания от Seat. В същото време се формира план за всички марки, като част от него е и значително намаляване на портфолиото от електрически автомобили на групата. Моделната гама на марката VW ще бъде намалена до десет електрически автомобила, Skoda ще бъде ограничена до 5 модела, а Cupra ще има три до четири модела в гамата си.

 

volkswagen-id2

 

Тъй като електрическите автомобили са от много по-малко части в сравнение с автомобилите с ДВГ, Volkswagen Group вероятно ще има нужда от по-малко служители във всички марки в бъдеще. На фона на планираните мерки за икономии има опасения за съкращения на персонал, но Volkswagen иска да противодейства на това.

В зависимост от местоположението трябва да се провери дали смените трябва да бъдат намалени или напълно премахнати. Последствията от демографската промяна би трябвало да направят съкращенията на работни места до голяма степен излишни. В документите за заседанието на Надзорния съвет обаче не се говори за съкращения на персонал.

 

 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Йосиф ( преди 8 месеца )
    никой не е прокопсал от война с Русия
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ще преструктурират, и бля-бля, а какво направихте с милиардите от продажбата на "Порше"? Раздадохте едни тлъсти бонуси на акционерите и борда на директорите и сега пак за пари реват
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Значително намалява на моделната гама електрически автомобили?! Хахахаха . Поредният производител който иска да бъде Тесла и да избие рибата с 3 модела - ама вече е късно
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 8 месеца )
    Като не са азиатците от Китай, ще се азиатците от Япония или Корея, не ги мисли! Японците от panasonic произвеждат повечето батерии за Тесла, но японската компания toyota миналата година не можа да намери батерии за 10 000 електромобила и се наложи да произвежда единствения си модел с батерии от два различни доставчика, които се оказаха фалшиви и не можеха да зареждат при отрицателни температури. Тях ги мисли откъде ще търсят батерии!
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не знам как е при тебе, но при мен цял ден е облачно но ето че фотоволтаиците в момента произвеждат колкото един блок на АЕЦ Козлодуй. Ами като пекне слънце през лятото по цял ден? АЕЦ 45,36%2081.82Кондензационни ТЕЦ 15,53%712.53Топлофикационни ТЕЦ 4,02%184.63Заводски ТЕЦ 2,08%95.44ВЕЦ 6,68%306.63Малки ВЕЦ 5,80%266.3ВяЕЦ 0,26%11.78ФЕЦ 19,85%910.77Био ЕЦ 0,42%19.44Товар на РБ3649.12
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Хайде стига с тази мантра, че ставате смешни. Колко пъти да ти се обяснява че ако още утре абсолютно всички автомобили в България минат на ток, абсолютно нищо няма да се случи, освен че ще затворят 100% от бензиностанциите и износа на ток ще намалее с 50%. Всички автомобили в България ще се нуждаят 5 тераватчаса годишно, а за миналата година българия е изнесла 12 тераватчаса, а само АЕЦ Козлодуй е произвел 16 от общо 40 произведени.
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ток за тия електромобили откъде? От вятърните перки до Калиакра ли? Хахаха, оптимисти!
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 8: Ще, ще.. ама само ако азиатците от Китай не врътнат кранчето покрай Тайван, което обаче е по-вериятния сценарий.
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Важното е че го осъзнаха навреме и още през 2025 година ще постигнат целта която toyota си е поставила за 2030 година, а Тесла за 2024 - продажбата на над 3 милиона електромобила годишно. Азиатците уж имат технологиите, а щели да почват с масовото производство на електромобили след 2026 година.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 8 месеца )
    Ще започнат с изпитаното - свиване на производството и повишаване на цените. Повишаването се обуславяло от липсата налични автомобили и т.н.