IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от тези марки са най-малко замесени в инциденти с фатален край

Проучване доказа, че големите машини са по-безопасни, както и по-модерните

Проучване на компанията за история на превозните средства EpicVIN установи, че Tesla е сред най-безопасните марки автомобили по отношение на катастрофите с фатален край. Анализ на данните на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) от 2017 г. до 2022 г. установи, че само 28,78% от пътниците в Tesla, участвали в катастрофи, са претърпели фатални наранявания.


Tesla


Този показател поставя Tesla на трето място сред марките с най-нисък процент смъртни случаи при катастрофи. Само моделите на Land Rover и Ram са с по-добри резултати от тези производителя на електромобили, като техните показатели са съответно 23,65% и 18,68%. В класацията следват Isuzu, Audi и Mercedes-Benz (29,76%, 31,52% и 32,84%).

Проучването потвърждава нещо, което и досега беше добре известно, а именно, че по-големите превозни средства - като SUV и пикапи, наистина осигуряват по-добра защита в случай на катастрофа.

Също така тези данни подчертават значението на модерните технологии и иновациите в автомобилната индустрия за подобряване на безопасността на шофьорите и пътниците. Марка като Tesla, например, е известна със своите усъвършенствани функции на автопилот и висока безопасност и резултатите от проучването потвърждават, че тя наистина е един от лидерите в пътната безопасност.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Абе каскет ( преди 2 седмици )
    Аз съм ти задал въпроси, на които все още не е отговорено, защото противоречат на физичните закони. Ти твърдиш че е по безопасно да се блъснеш челно в бетонна стена с по-тежък отколкото с по-лек автомобил. Помолих те да дадеш практически пример? Как така като натовариш десетина 50 килограмови торби цимент в багажника на королата, тя ще стане по безопасна както за управление, така и при челен сблъсък в сравнение с преди да я натовариш? Физиката казва обратното.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Крсйно време е да вкарат в рамки теглото на автомобилите, както да я подкарали вече масово са 2-тонни толупи, после екологията била прлблем?
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 седмици )
    Тесльо, питаш и сам си отговаряш. И не е в моята логика е проблемът, а в това че първо пишеш, после мислиш.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Затова пък по всички други показатели са на последно място.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 2 седмици )
    За втората половина, може да приемем условно, че по-тежкия автомобил ще нанесе повече щети върху по лекия. Но и тук е голямата условност за травмите върху пътниците в двата автомобила. Да не търся отново клипа в който блъскат малко градско Рено в старо volvo, което тежи два пъти повече и само капакът му е дълъг приблизително колкото реното. Анализът на манекените след челен удар показа, че пътниците в волвото трудно биха оцелели, а пътникът в реното вероятно ще има счупен крак и толкова
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Абе баба ( преди 2 седмици )
    Пак ли звездите ти говорят логично? Твоята логика винаги е антилогика, защото както винаги противоречи на физичните закони. Ще ми обясниш ли защо смяташ, че по-тежкия автомобил е по-сигурен? Дай ми практически пример при който с увеличаването на теглото, автомобилът става по-сигурен за водача при челен удар примерно в бетонна стена.
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До Москвич из ушанко ( преди 2 седмици )
    Логично е за неостър като теб. Големи пикапи и СУВове като тойотки, исузута, нисани и подобни се мачкат като оригами, защото са направени евтинко. Ленд Роувър, Мерцедес и др. са големи, но освен това са проектирани с мисъл да надвишават минималните изисквания за безопасност на закона.
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 седмици )
    Логично е най-тежките автомобили да са и най-сигурни. Проблемът обаче е че в същото време са и най-опасни за останалите участници в движението.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Относно mercedes audi и BMW, хвалиш ли ги храниш? За хвалба ли е, че са направили компромис с безопасността на повечето от моделите си и според статистиката са причинили повече травми и смъртни случаи на клиентите си, избрали тяхната марка, защото им имат доверие?
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    А иначе все пак В статията става въпрос за пътнически и леки автомобили, а не за товарни. Статистиката е леко изкривена защото в САЩ пикапите се карат с любителска книжка, но адаптирана за европейското и в частност българското законодателство и действителност, първите две места в класацията всъщност са заети от "камиони" които се карат с професионална книжка и не са пътнически автомобили. Да не говорим че почти не се продават в Европа и е безсмислено да си пише за тях.