Следващото напълно електрическо поколение на Mercedes C-Class ще бъде готово да влезе в борбата в класа на компактните представителни автомобили през 2026 година. И това е напълно логичен ход, тъй като големите конкуренти на пазара също подготвят своите електромобили от този сегмент за излизане на пазара през следващите две години.
Новата C-Class ще използва модифицирана версия на текущата платформа EQE EVA2, а не нова електрическа архитектура. В Mercedes вече взеха решение да се спре разработката на тази нова платформа, наречена MB.EA, за да се съсредоточат върху подобренията на съществуващата архитектура.
Това може да изглежда като стъпка назад, но всъщност ще позволи на Mercedes да отдели част от ресурсите си за разработване на двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат използвани през следващото десетилетие.
Подобно на BMW и Audi, Mercedes ще продължи да предлага ключовите си модели както с електрически, така и с двигатели с вътрешно горене. В случая с C-Class това ще означава, че настоящият модел ще се продава заедно с новия. И съответно ще доведе до изчезване на обозначението EQ от електрическите модели на марката.
Външният вид на C-Class вече може да се предвиди въз основа на първите прототипи, забелязани по обществените пътища. Първо, изглежда, че Mercedes ще се върне към по-конвенционални пропорции, премествайки предното стъкло обратно в по-традиционна позиция. Това не само ще даде на новия модел по-дълъг преден капак (и може би място за съхранение в предния край), но също така потенциално ще отговори на някои критики към позицията на водача в по-големите седани EQE и EQS.
Що се отнася до техническите детайли, платформата EVA2 разполага с литиево-йонни батерии под пода на кабината и един двигател на задната ос като стандарт, с възможност за добавяне на втори двигател на предната ос при версиите от по-висок клас, за да се осигури задвижване на всички колела. Размерите на батерията вероятно ще бъдат по-малки от сегашните модели EQ, но колата ще може да изминава до 640 км благодарение на подобрената ефективност.
Разбира се, Mercedes ще предлага и високопроизводителни AMG модели, един от които вече беше забелязан на тестове с 21-цолови джанти и карбоново-керамични спирачки. Този път обаче Mercedes няма да предложи комби версия на C-Class, а вместо това кросоувър с надпис C, който вероятно ще излезе на пазара преди седана C-Class.