IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW предупреди за възможно затваряне на заводи в Германия

В концерна смятат, че страната вече не е конкуретноспособна като място за производство на автомобили

Volkswagen може да затвори част от заводите си в Германия за първи път в историята на компанията. За това предупредиха двама от шефовете на най-големия автомобилен производител в Европа - главния изпълнителен директор на Volkswagen Group - Оливер Блуме, и шефът на марката VW -Томас Шефер.


Volkswagen


„Европейската автомобилна индустрия е в много трудна и сериозна ситуация, тъй като на пазара навлизат все повече нови конкуренти и Германия изостава още повече по отношение на конкурентоспособността като място за производство на автомобили“, категоричен е Блуме.

На свой ред Томас Шефер, добави, че „ситуацията е изключително напрегната и не може да бъде разрешена чрез прости мерки за намаляване на разходите“. Това означава, че различните марки на концерна ще бъдат подложени на „всеобхватно преструктуриране“ и е възможно затварянето на заводи.

Изявленията на шефовете на концерна хвърлиха в паника профсъюзите, като CNBC цитира един от на синдиката IG Metall, който казва: „Днес бордът на директорите представи безотговорен план, който разклаща основите на Volkswagen и представлява огромна заплаха за работните места. Подобен ​​курс е не само късоглед, но и изключително опасен, като рискува да унищожи сърцето на Volkswagen.“


Volkswagen


Новината идва около месец след като Volkswagen обяви оперативна печалба от 10,1 милиарда евро за първата половина на годината. Това е спад от 11% спрямо 2023 г. въпреки малкото увеличение на приходите от продажби. Компанията отчете и отрицателен нетен паричен поток в автомобилното си подразделение и спад от 2% в продажбите.

Това не е първият път, когато компанията предупреждава за затваряне на заводи. Още през юли Audi обяви, че иска да прекрати производството на Q8 e-tron и Q8 Sportback e-tron по-рано поради „засилен спад в търсенето“. По това време автомобилният производител каза, че проблемите се усложняват от „дългогодишни структурни предизвикателства на мястото в Брюксел“ и че съоръжението може да бъде затворено.


0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Онзи ( преди 2 месеца )
    Тези фалират по-бързо от очакваното... Какви заводи за електро, те са никой в този сегмент, нямат нищо, смешни и с 10г изостанали от конглокентите. Няма да чуете бмв да плаче така, те се осъзнах, че тока е бъдещето и имат страхотни автомобили в този сегмент.
  • #5
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Имат стотици хиляди работници на които плащат по 70 евро на час заплата. Естествено, че няма как да са конглокентни ако заводите в Германия работят, много по евтино им излиза да произвеждат коли в Китайските си заводи, защото плащат 10 пъти по-малки заплати, доколкото помня Фолксваген имат 650 000 работници по заводите си в цял свят. Само смятайте какви милиарди отиват за заплати
  • #4
    19 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Тоест както и да я въртят все стигат до регулации на пазара и раздаване на пари. Ще продължават да правят същите неща които по начало са причина за кризата. И до кога така? Ами то вече няма мърдане. И да вдигнат митата на вноса европееца няма пари. Ако му дадат пари ще вдигнат инфлацията. Шах и мат от всякъде. Истината е че няма работеща икономика. Немците от години произвеждат на загуба и държавата им покриваше дефицитите. Колко пъти ги спасяваха? Тия пари дето бълва ЕЦБ къде отиват?
  • #3
    9 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Германия никой няма да затвори завод на Фолксваген. Просто е основа за пазарлъци с профсъюзите - едните искат увеличения на заплатите, другите казват, че трябва да затварят. Резултатът обикновено е замразени или слабо индексирани заплати. В Германия има една гора защитени производства, тъй че колкото и да я забатачат, никога няма да ги оставят да съкращават, което означава, че при нужда ще вдигнат митата и на корейците, и на японците, ще наливат пари и ще субсидират купувачите.
  • #2
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Да затварят заводите за електрокари и да произвеждат ДВГ.
  • #1
    37 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дааа и пак нито дума за това че европейците стават все по бедни защото инфлацията расте по бързо от заплатите. Все по голяма част от младите европейци не могат да си позволят нов автомобил. Всичко поскъпва. Жилища, наеми, храна, битови сметки. И данъците вече преминават 60% от доходите а насреща няма нищо за европееца. Всичко отива за войни и социалната система да хранят имигранти. Тая система просто трябва да се срути час по скоро ако Европа иска да оцелее и отново да има висок стандарт.