IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой продаде най-много коли в Европа през юли

Спадът при електромобилите продължава, пазарният им дял намалява

Пазарът на автомобили в Европа остава със слаб растеж. След полугодие, което приключи със скромен ръст от 4,4% спрямо същия период на 2023 г., през юли тази година в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 1 025 290 автомобила, което само с 0,4% повече от 2023 г. Ако обаче се сравни с предпандемичния юли 2019 г, спадът е цели 22,9%.


продажби


Още една тенденция остава непроменена - забавянето на ръста на електрическите автомобили. Техният пазарен дял падна до 13,6% от 14,5% през юли 2023 г., а през януари-юли 2024 г. дялът има намалява до 13,8% от 14,3% през същия период на 2023 г. 

С тези цифри резултатът за първите седем месеца на годината е 7 906 191 регистрирани автомобила (отново в Западна Европа) с увеличение от 3,9% спрямо същия период на 2023 г. (-19% спрямо периода януари-юли 2019 г.).

През юли в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 139 657 електрически автомобила и 72 723 plug-in хибридни коли (-10,6%). Хибридите, от друга страна, са 333 655 (+24,4%) - още едно потвърждение, че това е най-привлекателното задвижване за потребителите в момента.  През същия месец са регистрирани 339 057 бензинови коли (-8,4%), а дизелови 113 472 (-11,3%).

Кой колко нови коли продаде през юли:

продажбипродажби

(След производителя са посочени пазарния дял за 2024, позарният дял за 2023 и разликата в продажбите през последния месец).


0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Тротка, гони те параноята. Аз под други никове не пиша.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Така е, обикновено обръщаш внимание и отговаряш само на 98% от мненията ми. Честно казано бих се зарадвал да правиш обратното. Да следиш само 2% и да водим някакъв смислен разговор по тях, вместо след 98% от мненията да предлагаш психопатски похвати и да ме следваш където и да ида да ми напомниш какво съм писал преди 5 години за колянови валове, еластични стомани и други подробности които не следиш, но по-добре знаеш и от мен какво съм писал преди 5 години.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Хех, Тротинетка, последното нещо с което бих си губил времето е да следя брътвежите ти то интернет.
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Вярно ли? Кое точно не разбра? Че още през 2022 съм твърдял, че е абсурдно Тесла да продаде 20 милиона, А ти продължава с патологичните лъжи, че чакам 20 милиона продажби и 50% ръст? След това си намалих прогнозата на 10 милиона, предвид обстоятелствата. Намери ли оригинала откъдето съм цитирал? Там има 4 точки. Познай какво съм пропуснал 2022. Статията е "Tesla се хвали с рекордни продажби и тази година" коментари 53 и 54
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Добре, Тротка, пишем трета опорка, която няма да се случи: "Тесла няма разумна пречка да не направи поне 14 милиона продажби до 2029 година". А разумните причини са много - правят *** с кратък ресурс, шефа им е лъжлив и нагъл, акциите им са балонирани.
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Уточнение+ ( преди 2 месеца )
    За по-лесно, дано него изтрият, вижте в Инвестор "Китаец става втори по старшинство в Tesla след Илон Мъск". Отбележете с какво се занимава китаеца. Мъск е на тема космос, там военните наливат пари и той е там. Тесла китайците ще я държат докато имат полза от нея. Все пак заводите в Китай са най-големите. Когато последния път ги бяха затворили за разширяване, интересно защо затвориха и заводите в сащ. А ужким били независими. Едрогабаритна сглобка е в сащ :), връткат едни проценти мита. :)
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо до 29ти ( преди 2 месеца )
    Грешна информация....Мъск е все още CEO и най-голям shareholder с 20.6% дял в Тесла - пише го на сайта им. Със сигурност щеше да се знае ако Тесла имат нов CEO!!! Листа на акционерите в Тесла е много дълъг, като най-голям дял след Мъск (според Google) са две инвестиционни компании, които всъщност не притежават лично акцийите, а са на техни клиенти които работят с въпросните компании
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Уточнение ( преди 2 месеца )
    Мъск вече не го бройте към Тесла. Още в началото на годината, на въпрос, как вижда бъдещето на Тесла, той каза, че не е свързано с автомобилите. Чакаше да си вземе парите, и си ги взе миналия месец, това беше. Ако не знаете, проверете, втория човек след Мъск е китаец, които ръководи бизнеса и в сащ дори. Та Тесла си се "развива" от китайците. Германците са срив, за това ВАГ сключи договор с Xpeng да им правят колите, Мерцедес с BYD. Сега вече новите марки, приличат на коли и са добре.
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    VW group не означава само Пасатници и Гоуфове, чиче......Това са Аудита, Шкодилаци, Сеат, Купра, Поршета, Бентлита, Ламбо.....итн....А тойотките, както писах не отдавна, имат 6-7 модела с избор от един двигател и продават яко!!!!
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нисан -2% и ги писаха пред фалит, Тесла -14 и всичко е точно, големи анализатори големи капацитети!