IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой продаде най-много коли в Европа през юли

Спадът при електромобилите продължава, пазарният им дял намалява

Пазарът на автомобили в Европа остава със слаб растеж. След полугодие, което приключи със скромен ръст от 4,4% спрямо същия период на 2023 г., през юли тази година в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 1 025 290 автомобила, което само с 0,4% повече от 2023 г. Ако обаче се сравни с предпандемичния юли 2019 г, спадът е цели 22,9%.


продажби


Още една тенденция остава непроменена - забавянето на ръста на електрическите автомобили. Техният пазарен дял падна до 13,6% от 14,5% през юли 2023 г., а през януари-юли 2024 г. дялът има намалява до 13,8% от 14,3% през същия период на 2023 г. 

С тези цифри резултатът за първите седем месеца на годината е 7 906 191 регистрирани автомобила (отново в Западна Европа) с увеличение от 3,9% спрямо същия период на 2023 г. (-19% спрямо периода януари-юли 2019 г.).

През юли в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 139 657 електрически автомобила и 72 723 plug-in хибридни коли (-10,6%). Хибридите, от друга страна, са 333 655 (+24,4%) - още едно потвърждение, че това е най-привлекателното задвижване за потребителите в момента.  През същия месец са регистрирани 339 057 бензинови коли (-8,4%), а дизелови 113 472 (-11,3%).

Кой колко нови коли продаде през юли:

продажбипродажби

(След производителя са посочени пазарния дял за 2024, позарният дял за 2023 и разликата в продажбите през последния месец).


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 2 седмици )
    до 4Ами дайте статистика за Китайците де, какво и колко пордават. Ама де не се окаже, че произвеждат електрички и седят после по паркинги.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До първия ( преди 2 седмици )
    Кефиш ме обаче. Ти сериозно ли смяташ, че ще стане някаква революция с EV догодина. Виж сега, идеята не е лоша, ама има мнооого път да се измине, преди да се случат нещата. ДВГ няма да изчезне нито другата година, нито пък в близките 20. Харесвам иновациите, ама това налагане на тостерите беше идиотско. Да, съгласен съм, че един ден (дай Боже) ще са основните, но първо трябва правилната технология за това и второ налагането и по ПРАВИЛЕН начин. За това все още ще си карам с ДВГ.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Китайците са най-големите производители на електромобили в света. Колко китайски марки виждаш в класацията? Не забравяй, че вашия квартал не е света, твоя град не е света, България не е света и дори Европа не е в света, за да генерализираш на база локални статистики.
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Те пробивите вече са направени и цените са паднали, но китайците задоволяват първоначално собствените си пазари. Но пък си прав че има регрес в цените - европейската икономика е цъфнала и и вързала, а доходите на европейците са се вдигнали достатъчно за да си позволят да платят 36% по-високи цени, заради наложените мита. Но както с всичко в природата, в икономиката важи същия принцип - това което не те убие те прави по-силен. Някои марки ще умрат, но останалите ще станат по-силни.
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Чакаме догодина. Тъй сме от 15 години, все догодина ще има пробив при батериите, спад на цените, увеличение на пробега... Те колите с ДВГ имат регрес последните 20 години, ти чакай електрическите да имат прогрес.
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Нормално ( преди 2 седмици )
    Кой ще иска да си купи стара технология електромобил днес, при положение че знае че догодина излизат нови технологии батерии с много по-дълъг живот и по-бързо зареждане на не много, но все пак по-ниски цени. Купуват електромобили само такива които смятат да ги карат една-две години и да ги сменят и не ги бърка обезценката. За всички останали е финансово самоубийство.