Изпълнителният директор на американското подразделение на Honda - Казухиро Такизава, и вицепрезидентът на компанията - Шинджи Аояма, заявиха, че всички усилия за насърчаване на прехода към електрически превозни средства са безсмислени без развита инфраструктура.
Според двамата топ-мениджъри, цитирани от изданието The Drive, потребителите не са готови масово да се откажат от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Шефовете в Honda отбелязаха, че дори със субсидии е трудно да се убедят хората в региони с липса на зарядни станции да преминат към електрически превозни средства. Те сравниха проблема със зарядната инфраструктура със „суши без соев сос“.
Затова и в японската компания вярват, че преходът към електрически превозни средства трябва да става постепенно, докато се създава необходимата екосистема. Тази гледна точка се подкрепя от други в автомобилната индустрия, включително големия дилър на автомобили Рик Хендрик, който също вярва, че пазарът на електрически превозни средства страда от това, че инфраструктурата все още не е готова.
Въпреки забавянето на растежа на пазара, Honda не се отказва от плановете си за постигане на въглеродна неутралност и продължава да разработва нови електрически превозни средства и технологии. Според японците обаче, масовото навлизане на електрически превозни средства ще отнеме време и ще предизвика сложни промени в обществото.
В Honda планират да адаптират екосистемата стъпка по стъпка, за да отговорят на новите реалности, правейки прехода към електрически превозни средства плавен и ефективен, като същевременно поддържат дългосрочна перспектива.