IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карлос Гон очаква Honda да погълне Mitsubishi и Nissan

Равноправен съюз между трите компании трудно може да бъде осъществен, убеден е бившият топ-мениджър

Бившият президент на Nissan - Карлос Гон, който ръководеше алианса Renault-Nissan в продължение на близо две десетилетия, преди да бъде арестуван, не вярва в успеха на бъдещия тристранен съюз между Nissan, Mitsubishi и Honda. Трите компании обединиха сили за разработката на нови технологии за електромобили, но според Гон подписването на споразумение е лесно, за разлика от неговото реализиране.


Mitsubishi-Honda-Nissan


Обявено партньорство, обявено на пресконференция на 1 август в Токио предвижда трите японски компании да работят заедно върху разработката на електрически и софтуерно дефинирани превозни средства, както и съвместни доставки. Nissan и Honda вече започнаха да разкриват подробности за идеята, която датира от предварителното споразумение, постигнато през март. Те обявиха, че първо ще проучат съвместно операционна система за автомобилен софтуер през следващата година и планират да въведат система от следващо поколение след това 2027 г.

„Подписването на съюза е лесната част. Но да направиш алианса работещ е съвсем различна история“, коментира Гон пред Automotive News на 5 август от Ливан, където живее след бягството си от Япония през декември 2019 г.

Много детайли от сделката Nissan-Honda, включително финансиране и инвестиции, остават неясни. В същото време включването на Mitsubishi в алианса добавя още един анонс, който може да усложни дискусиите.

Гон, който ръководеше алианса Renault-Nissan-Mitsubishi до ареста си на летището в Токио през ноември 2018 г., е категоричен, че новите партньори са изправени пред големи предизвикателства. Той казва, че връзката прилича повече на начинаещо поглъщане на другите два производителя от страна на Honda, отколкото на истинско партньорство на равни начала.

„Това е така, защото Honda е най-силната от трите компании. В същото време, откакто предговори съюза си с Renault за получаване на независимост миналата година, Nissan заприлича на компания, опитваща се да намери спасител", казва още Гон.

Докато Nissan се бори за оцеляване, Honda отчете рекордна оперативна печалба за фискалната година, приключила на 31 март, като глобалните продажби се повишиха с 11 процента до 4,1 милиона автомобила.


0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Този ,що не се върне в Япония даго осъдят на сто години....
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Чудесно ( преди 3 месеца )
    Фалиралите на едно място.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    21М ( преди 3 месеца )
    Отделно обикновенно е в алчността на разни директорчета. Милиони и милиони бонуси за глупости, безумни договори за части с нисък ресурс, сваляне оперативните разходи в производството.. демек евтинджос метали, евтинджос материали, евтинджос инженеринг..После Уааа никой не купува.. ядове, на загуба.. Как да стане, като е идиотска концепцията. "по-ниски разходи повече печалба." Печалба ама в джоба на шефченцата. ниски разходи водят до *** с които няма как да се задържиш на ниво на па ...
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 3 месеца )
    ..от което дръпнаха назад. За това бранда няма вина, а няколко човека с идеята. Така и не развиха истински луксозен SUV, каквито в момента ще се избият да купуват хора докопали се до европари. Важи за цяла Европа.Моделите им дизайнерски не мръднаха наникъде дълго време, и изоставиха цели сегменти за да уж се "концентрират по-добре" върху друг модел/клас.. поредната глупост. Гледам моделите им за Азия Русия, и Северна Америка, дизайн изпълнение - адекватни..Защо не го направиха и за EU ...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 3 месеца )
    Проблема не е в съюза а във вижданията и схващанията които Nissan и особенно Mitsubishi започнаха да имат за определени пазари.Нагаждането към обстановката, към вече разпределената баница на определени пазари тактически стои правилно, но никога не е добра цялостна стратегия. Вместо да разработят силни добри два модела за Европейския пазар примерно, те избраха да се нагаждат по каквото е останало като ниша.. 0 борба с вече добре продаващи се модели на конглокенцията в среден и SUV клас..
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нисан са на загуба защото ми продадоха кола с отстъпка.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ... ( преди 3 месеца )
    и рено вероятно, че тия са на държавна издръжка.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    крайно време беше японците да се съберат и да направят автомобилен алианс за да оцелеят на световния пазар въпроса е дали правителството ще позволят и на тойота да се слее в алианса въпреки антимонополното законодателство защото следващите години ще е борба за оцелявяне между америка китай европа и корея
  • #3
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ураааа,Нисан потъва от тва по убаво нема. Ще се загуби като марка както беше и през 90-те. Този път ще е завинаги.
  • #2
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нисан и Мищубиши ще ги погълне Хонда. Рено се събра с Geely-Volvo, за сега французите са на печалба, а Нисан на загуба... Да видим, кой е бил правия