Бившият президент на Nissan - Карлос Гон, който ръководеше алианса Renault-Nissan в продължение на близо две десетилетия, преди да бъде арестуван, не вярва в успеха на бъдещия тристранен съюз между Nissan, Mitsubishi и Honda. Трите компании обединиха сили за разработката на нови технологии за електромобили, но според Гон подписването на споразумение е лесно, за разлика от неговото реализиране.
Обявено партньорство, обявено на пресконференция на 1 август в Токио предвижда трите японски компании да работят заедно върху разработката на електрически и софтуерно дефинирани превозни средства, както и съвместни доставки. Nissan и Honda вече започнаха да разкриват подробности за идеята, която датира от предварителното споразумение, постигнато през март. Те обявиха, че първо ще проучат съвместно операционна система за автомобилен софтуер през следващата година и планират да въведат система от следващо поколение след това 2027 г.
„Подписването на съюза е лесната част. Но да направиш алианса работещ е съвсем различна история“, коментира Гон пред Automotive News на 5 август от Ливан, където живее след бягството си от Япония през декември 2019 г.
Много детайли от сделката Nissan-Honda, включително финансиране и инвестиции, остават неясни. В същото време включването на Mitsubishi в алианса добавя още един анонс, който може да усложни дискусиите.
Гон, който ръководеше алианса Renault-Nissan-Mitsubishi до ареста си на летището в Токио през ноември 2018 г., е категоричен, че новите партньори са изправени пред големи предизвикателства. Той казва, че връзката прилича повече на начинаещо поглъщане на другите два производителя от страна на Honda, отколкото на истинско партньорство на равни начала.
„Това е така, защото Honda е най-силната от трите компании. В същото време, откакто предговори съюза си с Renault за получаване на независимост миналата година, Nissan заприлича на компания, опитваща се да намери спасител", казва още Гон.
Докато Nissan се бори за оцеляване, Honda отчете рекордна оперативна печалба за фискалната година, приключила на 31 март, като глобалните продажби се повишиха с 11 процента до 4,1 милиона автомобила.