IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скандал: Три автомобилни гиганта доносничели срещу клиентите си

Американски сенатори настояха за разследване срещу Honda. Hyundai и General Motors

Три от най-големите автомобилни производители в света са събирали данни за шофьорското поведение на клиентите си и са ги продавали незаконно на трети страни, включително застрахователни компании, твърдят двама американски сенатори. В петък с официално писмо те настояха Федералната комисия по търговията (FTC) да започне разследване. "Особено обидно е, че автомобилните производители продават коли за десетки хиляди долари, за да се мъчат после да изкарат по някой допълнителен цент от личните данни на клиентите си", пише в писмото.
  
     
Лина Xан, FTC
Двама сенатори призоваха шефката на Федералната комисия по търговия Лина Хан да започне разследване срещу автомобилните гиганти
  
       
Според обвиненията на сенаторите Уайдън и Марки, които са провели мащабно разследване по случая, трите споменати производителя са събирали различни данни за клиентите си - как ускоряват, колко рязко натискат спирачките, колко често надвишават ограниченията за скорост. Тези данни са били продавани на застрахователни компании, за да ги улеснят в оценката на риска и да доведат до по-скъпи застраховки за по-динамичните водачи.
  
       
Chevrolet Silverado, интериор
Автомобилите на GM са спрели да продават данни за шофьорското поведение на клиентите си след разкритията на сенаторите, но все още продават данните за локацията на автомобилите
  
      
На всичкото отгоре данните са продавани за жълти стотинки. По данни на Уайдън, Honda е получила в замяна на данните за 97,000 автомобила само 25 920 долара за последните четири години, или по 26 цента на кола. Малко по-скъпо са пласирали личните данни от Hyundai - 61 цента за кола, или общо малко над 1 милион долара. Все още не са оповестени данни на каква цена е продавала данните на клиентите си General Motors, но разследването е установило, че при американския производител става дума за данните на цели 8 милиона нейни клиенти.
 
     
Honda CR-V
  
        
Все пак Honda и GM поне са дали на клиентите си възможност да се откажат от това - макар и скрита в подменюта и неясно обяснена. Hyundai е събирал данни от всеки свой автомобил с интернет връзка. След първоначалните разкрития на сенатори, GM е спряла да събира и продава данни за поведението на шофьорите - но все още го прави с данните за локацията на автомобила.
  
     

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Все по-често започвам да правя търсения в мобилето и карс с филтър за производство преди 1999г.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Продавали са данни, с които техните клиенти са получавали различна цена за застраховките си. Което е зависело от това как са си ползвали автомобила...
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак абсолютни простотии! А това, че гугъл те следи и подслушва на всякъде?И какви по-точно "лични данни" са продавали, че нещо не ми стана ясно?