IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново изследване: Пълното зареждане вреди на LFP батериите

Поддържането на нисък заряд, особено ако не се ползват редовно, помага да съхранява на ресурса (ВИДЕО)

Батериите с литиево-железен фосфат (LFP), известни със своята стабилност и ниска цена, стават все по-популярни в електрическите превозни средства (EV). За разлика от никеловите батерии, LFP батериите са по-малко склонни към прегряване и имат по-дълъг живот. Скорошни проучвания обаче показват, че пълното зареждане на тези батерии може да доведе до тяхното бързо разграждане, поставяйки под въпрос настоящите препоръки за зареждане от големи автомобилни производители като Tesla и Ford.


батерии


Автомобилните производители препоръчват периодично зареждане до 100% на EV, оборудвани с LFP батерии. Tesla препоръчва това да се да правите поне веднъж седмично, докато Ford предлага пълно зареждане всеки месец. Обосновката е, че зареждането по този начин помага за калибриране на батерията, осигурявайки точни показания на обхвата и поддържайки батерията здрава с течение на времето.

Тези препоръки се различават от съветите, дадени за никел-манган-кобалтови (NMC) батерии, при които ежедневното зареждане обикновено е ограничено до 80-90%, за да се избегне преждевременно разграждане. Известно е, че повишеното напрежение и топлина от пълно зареждане ускоряват износването на NMC батериите, намалявайки способността им да задържат енергия с течение на времето.

Въпреки това, скорошно изследване, публикувано в „Journal of the Electrochemical Society*, опровергава препоръката за пълно зареждане на LFP батерии. Проучването, проведено от лаборатория, финансирана от Tesla, установи, че многократните цикли на пълно зареждане могат да навредят на този тип батерии.


батерии


Оказва се, че пълното зареждане на LFP клетките увеличава производството на вредни съединения, които се натрупват върху отрицателния електрод на батерията, като губят литий и водят до разграждане.

Авторите на изследването подчертават, че по-високите нива на заряд (SoC) водят до по-високо напрежение и по-чести отрицателни реакции в електролита на батерията, което ускорява процеса на разграждане.

Проучването също така показва, че поддържането на LFP батерии в състояние на по-нисък заряд, особено когато не се използват за дълги периоди от време, може да намали това влошаване. Например, цикълът на батерия в диапазона 75-100% SoC доказано причинява повече вреда в сравнение с по-ниските диапазони. Изследователите твърдят, че минимизирането на времето, прекарано на по-високи нива на SoC, може да удължи живота на батерията.



Един от основните автори на изследването е д-р Джеф Дан, известен изследовател на батерии, чиято лаборатория в университета Далхаузи в Канада е финансирана от Tesla. Тази лаборатория играе важна роля в развитието на технологията за батерии, по-специално в подобряването на химията на NMC. Новото проучване разширява техния принос, като разкрива критични подробности за поведението на LFP батериите.

Въпреки тези открития, проучването има някои ограничения. То подчертава, че цикълът между 0-25% SoC може да увеличи максимално живота на батерията, но този подход е непрактичен за повечето собственици на EV, които разчитат на публично зареждане или се нуждаят от пълен капацитет за ежедневна употреба.

Проучването се фокусира основно върху дълготрайността на батерията, без да се вземат предвид по-широки фактори като удобство, време за зареждане и сценарии за използване в реалния свят.


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При електромобилите BYD Co. е най-големият производител в Китай. Може да се твърди, че намаленията на цените са ускорили продажбите му. През второто тримесечие компанията е продала 426 хил. единици, което я поставя в непосредствена близост до Tesla Inc., най-големият производител на електромобили в света. Конглокенцията е основно правило, което бизнесът трябва да прегърне, каза председателят Уан Чуан-Фу в началото на юни, когато негови колеги се оплакаха горчиво от свръхпредлагането.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Току що ми падна и новина от днес. Заглавието е "Китай произвежда повече, отколкото светът има нужда, и този път това е проблем"......Вземете например литиевите батерии. Contemporary Amperex Technology Co. Limited е най-големият им производител. Противно на конглокентите си, маржът на печалбата на CATL нараства въпреки падащите цени на батериите. Мащабът и добрият контрол на разходите помагат.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А за да видиш потенциала на батериите прочети статията Tesla Researcher Demonstrates 100-Year, 4-Million-Mile Battery . Превод в ефир Изследователят на Tesla демонстрира 100-годишна батерия с пробег от 4 милиона мили . Изследователя всъщност е същият този Джеф който е правил и това изследване. Онзи същия създател на литиево-йонната батерия като цяло. 20 години е при тежки условия.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Джеф Дан OC FRSC (роден през 1957 г. в Съединените щати и емигрирал в Нова Скотия , Канада през 1970 г.) е професор в катедрата по физика и атмосферни науки и катедрата по химия в университета Далхаузи . Той е признат за един от пионерите в разработчиците на литиево-йонна батерия , която сега се използва по целия свят в преносими компютри, мобилни телефони, автомобили и много други мобилни устройства..... А кой беше ти? Сигурно и половината съседи не ти знаят името.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    А бе шваба ( преди 2 месеца )
    Ама разбира се че този, който е правил проучването и говори за 20 години живот при най-лошия сценарий, Какво ли разбира от батерии в сравнение с тебе великият капацитет? Знаеш ли въобще кой е този човек и какво е постигнал, за да тръгнеш да му оспорваш мнението? Научете го накрая този английски и си платете повече мобилен интернет
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Москвич из Ушанков, точно ти ли говориш за вяра и пропаганда, московски роб такъв?
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Какви 20 години бе фантазьори?? Батериите имат календарно стареене и се скапват с времето дори ако се зареждат веднъж на 6 месеца. Електромобилите са за *** вярващи в пропагандни партенки, дядо Мраз и зъбната феичка. Ха-ха.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Всъщност точно това е извода на видеото. Само че не е в километри, а в години. 20 години. Дали първия собственик ще помисли за третия или четвъртия собственик който ще кара автомобила след 20-25 години, за да се съобразява Как да зарежда? Освен това във видеото се казва, че заради липса на време, изследването е правено в най-лошия сценарий с умишлено прегряване на батериите за по-бързата им деградация, което значи, че в реалността ще изкарат много повече цикли при по-лек режим.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Напълно вярвам, че изследването е направено професионално. Но едно е науката, друго - приложението и. При положение, че при сега препоръчвания начин на използване батериите издържат 1 млн. км, кой нормален човек ще ги пази, за да издържат 1,2 млн?
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Какъв точно е проблема да си я напълниш до горе? Целият извод от статията е, че не трябва да я държиш дълго време пълна на 100%, а като я напълниш да я ползваш. Ако така или иначе караш градско, ще минеш 400 500 км с едно зареждане до 100%, така че като я заредиш днес, ще я караш през следващите 10-15 дни. Ако заредиш до 80% ще караш два-три дни по-малко преди да заредиш. Каква е драмата кой ще ти брои дните до следващо зареждане? Ако имаш гараж, така или иначе зареждаш ежедневно.