IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново изследване: Пълното зареждане вреди на LFP батериите

Поддържането на нисък заряд, особено ако не се ползват редовно, помага да съхранява на ресурса (ВИДЕО)

Батериите с литиево-железен фосфат (LFP), известни със своята стабилност и ниска цена, стават все по-популярни в електрическите превозни средства (EV). За разлика от никеловите батерии, LFP батериите са по-малко склонни към прегряване и имат по-дълъг живот. Скорошни проучвания обаче показват, че пълното зареждане на тези батерии може да доведе до тяхното бързо разграждане, поставяйки под въпрос настоящите препоръки за зареждане от големи автомобилни производители като Tesla и Ford.


батерии


Автомобилните производители препоръчват периодично зареждане до 100% на EV, оборудвани с LFP батерии. Tesla препоръчва това да се да правите поне веднъж седмично, докато Ford предлага пълно зареждане всеки месец. Обосновката е, че зареждането по този начин помага за калибриране на батерията, осигурявайки точни показания на обхвата и поддържайки батерията здрава с течение на времето.

Тези препоръки се различават от съветите, дадени за никел-манган-кобалтови (NMC) батерии, при които ежедневното зареждане обикновено е ограничено до 80-90%, за да се избегне преждевременно разграждане. Известно е, че повишеното напрежение и топлина от пълно зареждане ускоряват износването на NMC батериите, намалявайки способността им да задържат енергия с течение на времето.

Въпреки това, скорошно изследване, публикувано в „Journal of the Electrochemical Society*, опровергава препоръката за пълно зареждане на LFP батерии. Проучването, проведено от лаборатория, финансирана от Tesla, установи, че многократните цикли на пълно зареждане могат да навредят на този тип батерии.


батерии


Оказва се, че пълното зареждане на LFP клетките увеличава производството на вредни съединения, които се натрупват върху отрицателния електрод на батерията, като губят литий и водят до разграждане.

Авторите на изследването подчертават, че по-високите нива на заряд (SoC) водят до по-високо напрежение и по-чести отрицателни реакции в електролита на батерията, което ускорява процеса на разграждане.

Проучването също така показва, че поддържането на LFP батерии в състояние на по-нисък заряд, особено когато не се използват за дълги периоди от време, може да намали това влошаване. Например, цикълът на батерия в диапазона 75-100% SoC доказано причинява повече вреда в сравнение с по-ниските диапазони. Изследователите твърдят, че минимизирането на времето, прекарано на по-високи нива на SoC, може да удължи живота на батерията.



Един от основните автори на изследването е д-р Джеф Дан, известен изследовател на батерии, чиято лаборатория в университета Далхаузи в Канада е финансирана от Tesla. Тази лаборатория играе важна роля в развитието на технологията за батерии, по-специално в подобряването на химията на NMC. Новото проучване разширява техния принос, като разкрива критични подробности за поведението на LFP батериите.

Въпреки тези открития, проучването има някои ограничения. То подчертава, че цикълът между 0-25% SoC може да увеличи максимално живота на батерията, но този подход е непрактичен за повечето собственици на EV, които разчитат на публично зареждане или се нуждаят от пълен капацитет за ежедневна употреба.

Проучването се фокусира основно върху дълготрайността на батерията, без да се вземат предвид по-широки фактори като удобство, време за зареждане и сценарии за използване в реалния свят.


0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До госта Димов ( преди 3 седмици )
    Психопата като лъже не помни вече как се е оплел в патологичните си лъжи и затова спря да отговоря и пише с Ник Димов. Като се видяхте тези дни по за кафе обясни ли ти че от 2 месеца цеха им не работи заради високите цени на тока и 20 човека стоят на улицата ? Може да съм зле по металургия и на твърдя обратното, но бърза справка в google показва, че за разтопяване на килограм алуминий се изразходва 0,277kWh енергия днешната цена е 32 ст/квч - 11 ст за топене на 1 кг - 10 лв/ час за пещта!
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Димов ( преди 3 седмици )
    Следил ли си ни диалога с Гост? Ако не си на какъв се изживяваш за да съдиш? Както знаеш доказано той е психопата, а мен не можеш да ме хванеш в лъжа. След като ти казвам че леярната на гост по негови думи работи само 8 часа значи работи толкова А ако ти каже нещо различно лъже. Поне работеше 8 часа първия път когато я спомена и обясняваше, че нямат много работа за денонощно леене. 100 пъти обяснява че не ми е казал мощност и нарочно го бъзикам за 20 kW, Но първия път каза 35 kW. Записано е!
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    12 жени са достатъчни за цял град! Ама вашите си ги държите у вас или поне така вярвайте. Споделяйте бе, няма да се изтъркат. А и издръжката ще е споделена. А за раздаването на ток от батериите на колите, хайде да дойдете да разкажете когато изсипете една бала кинти за кола на ток .... До тогава теорийките пред лагерния огън
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 седмици )
    Ти си факир в смятането на сложна лихва в проценти, спомням си.За пет години 20% растеж ставали 100%.То и останалото което казваш е лъжа, познавам те.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 седмици )
    Правиш си сметки без кръчмаря,50 ст марж не можеш да достигнеш.Само ДДС, акцизи, осигуряване,данък печалба,лихви по кредитите ще ти изядат печалба.Накрая ще ти останат по малко от 5 ст.По металургия си кръгла нула,пещите работят денонощно.Познавам ти номерата,хейта ти не минава,лъжеш като брадат миганин.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 3 седмици )
    Големи идеи имаш,бих казал титанични.Леяри с електромобили за 100 и кусур хиляди лева,които доброволно ще ги закотвят през деня да зареждат, нощем да отдават електроенергия и да си хабят циклите,без да ги ползват.Хейта ти срещу Гост е несполучлив,беседвали сме с него добър инженер е.По скоро ти се опитваш да му изкривяваш и натаманяваш коментарите,познавам те що за стока си.Колко фотоволтаични панели продаде днес с реклами по факти и аутомедия.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Димов ( преди 3 седмици )
    Ето ти 500kWh за 60 000 лв само от една годишна заплата на Гост, които само при 50 стотинки за киловатчас, ще пестят по 250 лв на ден и с тях ще може да се топи 1 тон алуминий при положение че една пещ от 20 kW има капацитет 20 кг на час. Смятай колко пещи могат да се захранят. Гостени на не помни какво лъже, но без да го казва директно имат една единствена пещ , а директно си каза че имат дребно серийно производство и пещта работи само осем часа - максимум 160 кг на ден.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Димов ( преди 3 седмици )
    Този с леярната всъщност има доста излишни пари за да наеме за инженер гостенина, който не знае какво е кинетична и потенциална енергия, не прави разлика между мощност и енергия и не може да смята проценти. Това звучи ли ти като човек който може да наемеш за инженер за 5 000 лв на месец? Много по-разумно е да го изхвърлиш, защото така или иначе по цял ден пише мнения тук, докато е на работа и на негово място да вземеш 100 батерии по 5,2kWh 300 $ втора ръка от eBay, които ще вършат повече работа
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 3 седмици )
    От всички стотици клетки са между 90% и 90,1%. Дори това е голям толеранс. Целта на bms е да ги държи абсолютно еднакви защото стават проблеми. Ако има по-голям дебеланс bms изключва батерията.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    От любопитство и нез ( преди 3 седмици )
    Да попитам като заредя батерията на 80% ще рече че всичките стотици клетки са на 80% или това е усреднено и някои клетки са на 90, а други на 70