IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново съдебно решение заплашва милиони дизели в Европа

Германският министър на транспорта поиска помощ от Европейската комисия

Европейската автомобилна индустрия отново е в центъра на скандал - милиони дизелови автомобили, сред които са и някои от най-новите модели на Mercedes-Benz, може да се окажат незаконни. Виновникът за тази ситуация е стратегията на „термичния прозорец", използвана от германския премиум производител при измерване на емисиите по време на тестове.


Mercedes-Benz diesel


Сега Европейският съд трябва да се произнесе и ако обяви тази практика за незаконна, това заплашва да забрани експлоатацията на милиони автомобили. Подобно решение обаче ще бъде огромен удар върху индустрията, като то предизвиква огромна паника най-вече в Германия, където са продадени голяма част от същите тези дизели.

Според информациите министърът на транспорта на страната Фолкер Висинг вече е поискал от Урсула фон дер Лайен незабавни действия от Европейската комисия за предотвратяване на очертаващата се криза. В крайна сметка, ако съдебното решение бъде взето в сегашния си вид, то може да парализира движението на милиони автомобили в цяла Европа.

Това са модели, които отговарят на стандартите Евро-5 и Евро-6, които могат да бъдат подложени на многократни тестове за емисии. Ако не отговарят на новите стандарти, тези машини могат да бъдат напълно забранени за експлоатация, което ще доведе до масови проблеми за техните собственици.

А докато целият свят следи развитието на създалата се ситуация, експертите се опасяват, че след дизеловите двигатели могат да бъдат атакувани и автомобили с бензинови двигатели. Ако съдът намери „термичния прозорец“ за незаконен при дизеловите автомобили, тогава използването на подобни технологии в бензиновите автомобили също може да бъдат преразгледано.

Европа е затаила дъх в очакване на присъдата, която трябва да бъде произнесено през ноември. Решението обаче никак няма да е лесно. От една страна, това означава да се върви срещу гражданите, на които ще бъдат причинени непоправими щети, докато в същото време властите ще могат да оправдаят „значителната вреда, която нанасят дизелите“ и да се обяснят защо е нужна забрана на ДВГ и налагане на изцяло електрически автомобили.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Този проблем вече е решен,като предварително се подгрява катализатора и редукцията с Adblue на азотните окиси започва веднага след стартирането на двигателя.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Знаех си ( преди 2 месеца )
    "Анонимен ( преди 9 минути )Тротинетка, всички антиелектрици ли сме психопати?Кое е по верно, казаното от много хора или от един.Май психопата си ти."че нали точно това е целта да те осветявам като психопат бе шизофреник. Това че ще напишеш с 15-20 или 100 Ника доказателства за съществуване на перпето мобиле, нито ще го направи по-голяма истина дори само един човек да ти казва че не съществуват, нито пък някой нормален ще ти повярва. Спряга и всички никога да убеждаваш останалите в обратното.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    При ниски външни температури, системите за контрол на изгорели газове се изключват.Включват се след като катализатора загрее.Това е термичен прозорец.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Германия дават безплатна карта за всякакъв обществен транспорт ако си върнеш шофьорската книжка. Иначе има и по-голяма измама и тя се нарича плъгин хибрид и немчулята освен наглостта още да продават дизели с плъгините декларират нулеви емисии което е точно обратното.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Мисля, че в духа на равенство между половете, след като в женски род думата е "психопатка", в мъжки род трябва да е "психопаток" :-)
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, всички антиелектрици ли сме психопати?Кое е по верно, казаното от много хора или от един.Май психопата си ти.
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Производителите на автомобили твърдят, че използването на софтуерни програми за термични прозорци за намаляване или пълно изключване на филтриращия ефект помага за намаляване на конденза и риска от натрупване на ръжда, като по този начин предпазва двигателя. Резултатът обаче е значително по-висок азотен оксид и емисии на прахови частици от заявените.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Намрих - Терминът софтуерна програма за термичен прозорец се използва за описание на устройство, което намалява или изключва ефекта на филтриране на азотния оксид на системата за селективна каталитична редукция в дизеловите изпускателни системи в рамките на определен температурен диапазон. Когато дизеловите автомобили се стартират при студени условия, те са изложени на риск от натрупване на конденз във филтърната им система за селективна каталитична редукция.
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Врееме е освен ДВГ колите да забранят и половете в Европа, да няма Тя и Той всички да сме То и да ни задължат да караме само розови тротинетки. Така ще се оптимизира производството на дрехи и аксесоари с което ще намалим въглеродния отпечатък. И за да няма расизъм ще се боядисаме всички зелени със специална боя която фотосинтезира и пречиства въздуха. Ехх хубава Европа, нямам търпение за бъдещето... И накрая като вземем сопите и ги подпукаме тез Урсули там....
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    А какво е "термичен прозорец"?!?