Властите в Южна Корея са сериозно притеснени от инциденти със запалване на електромобили, че подготвят нови правила, които ще попречат на превозни средства със заредена над 90% батерия да влизат в подземни гаражи.
По-рано този месец Mercedes-Benz EQE избухна в пламъци, докато беше паркиран в подземен паркинг гараж в жилищен комплекс, предизвиквайки ад, който според местните медии е нанесъл щети на 880 превозни средства и е оставил 1600 домакинства без електричество и вода за една седмица. За да се опита да избегне подобни инциденти в бъдеще, правителство в Сеул взима конкретни мерки.
В допълнение към ограничаването на достъпа до подземни гаражи за електромобили, които са били заредени до по-малко от 90%, новите правила ще наложат ограничение от 80% за бързо зареждане от зарядни станции в столицата на Южна Корея. Съществуват и планове за налагане на това ограничение за зареждане на частни зарядни устройства, съобщава вестник Korea JoongAng Daily.
Новите правила могат да влязат в сила до края на септември, въпреки че много експерти по електромобили в страната възразяват срещу тях. Според професор Юн Уон-суб, който ръководи изследователски център за батерии, управляван от университета Сунгюнкван и Samsung SDI, няма доказателства, че напълно заредените батерии представляват по-голям риск от запалване.
„Прекомерното зареждане не е решаващият фактор при пожар. Електромобилите от самото начало са проектирани така, че никога да не достигат пълно зареждане, дори ако на таблото пише, че са 100 процента. Не е доказано, че батериите носят по-висок риск от пожар, когато са напълно заредени", коментира ученият.
Според него, случващото се изглежда малко като „лов на вещици“, пречещ на собствениците на електромобили с автомобили, които са ги заредели на 90 и повече процента, да влизат в подземните паркинги. От съществено значение е да се измислят подходящи контрамерки, но това може да стане само след задълбочена дискусия между експерти.