Само няколко автомобилни производители разкриват имената на производителите на батерии за техните електромобили. Обикновено питанията от страната на медиите не получават отговор от компаниите. След катастрофален пожар на електрически автомобил в Южна Корея, по настояване на местните власти няколко производители разкриха своите доставчици.
На 1 август множество превозни средства се запалиха в подземния паркинг на жилищна сграда в Инчеон (Южна Корея), като над 100 души бяха евакуирани, а 20-ина бяха настанени в болница. Пожарът започна от Mercedes-Benz EQE, който дори не е бил зареден по това време. Точната причина за инцидента все още се изяснява.
След инцидента южнокорейското правителство призова производителите на автомобили доброволно да разкрият имената на своите доставчици на батерии. Местните Hyundai, Kia и Genesis, а също така германски BMW и Mercedes, както и редица други, се съобразиха.
С какви батерии са електромобилите на BMW:
Повечето модели на BMW се оказват оборудвани с корейски батерии Samsung SDI, но има и няколко - iX1, iX3 и iX (само във версията xDrive40), които са с китайските CATL. Не е ясно дали това се отнася и за електромобилите, предлагани в Европа, но повечето от тях се произвеждат в Германия. И няма особена логика BMW да поставя различни батерии в зависимост от дестинацията.
С какви батерии са електромобилите на Mercedes-Benz:
При Mercedes-Benz доставчиците (съответно производители на батерии) са повече. Компанията от Щутгарт разчита на китайските Farsis и CATL, както и на корейските SK On и LG. Същите марки доставят батерии и на корейските автомобилни марки Hyundai, Kia и Genesis.