IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV записаха абсолютен рекорд в Европа - 54% пазарен дял

При електромобилите BMW изпревари Tesla по продажби за юли

Последните данни на JATO за регистрациите на нови автомобили в Европа показват, че търсенето им се е увеличило с 2% през юли 2024 г. в сравнение с юли 2023 г. Общо 1,03 милиона единици са регистрирани в региона, което означава близо 7,9 милиона продажби от началото на годината. 


продажби


Един от основните изводи от резултатите от миналия месец е, че потребителите продължават да купуват повече SUV автомобили. Въпреки че тази тенденция започна преди повече от десетилетие, тя в никакъв случай не е спряла. През юли 2024 г. тези превозни средства представляват близо 54% ​​от общите регистрации, което е нов рекорд. Миналия месец са регистрирани 554 000 нови SUV, което е увеличение от 6% спрямо юли 2023 г.

Добрите резултати за месеца увеличават обемите от началото на годината до 4,2 милиона единици, което е с 5% повече. Причините винаги са едни и същи - има по-голям избор от всякога и водачите оценяват по-високата позиция на седене, която позволява по-удобен достъп.

Топ 10 по продажби сред производителите за юли 2024 г

Volkswagen Group - 274 635 бройки (-2%)

Stellantis Group - 155 457 бройки (-2%)

Hyundai-Kia - 97 208 бройки (-1%)

Renault Group - 96 324 бройки (+2%)

Toyota -  81 708 бройки  (+17%)

BMW Group - 74 971 бройки (+5%)

Mercedes-Benz - 60 899 бройки  (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Geely - 33 583 бройки (+24%)

Nissan Group - 22 068 бройки (-1%)

Въпреки че Toyota, BMW, Mercedes и Geely Group са лидери по растеж в SUV сегмента, Volkswagen Group е продал най-много коли в него. Германският автомобилен производител представлява 26% от обема на SUV-моделите, следван от Hyundai-Kia с 12% и Stellantis с 11,5%.


VW T-Cross


По-голямата част от търсенето на SUV е за компактни SUV (C-SUV), с 210 600 единици, което е ръст от 3%. Ръстът обаче се движи от малки SUV (B-SUV), с 204 300 единици, увеличение от 14%. Появата на по-достъпни модели позволява на много потребители да преминат от традиционните сегменти към SUV. Това беше последвано от средни SUV (D-SUV), чието търсене спадна със 7% до 106 500 единици, големи SUV (E-SUV), с 27 600 единици, с ръст от 23%, и луксозни SUV (F-SUV), с 5022 единици, ръст от 32%.

Друг важен факт, който се откроява от резултатите от регистрацията през миналия месец, е спадът в търсенето на изцяло електрически автомобили. Според JATO през юли 2024 г. са регистрирани 139 300 нови електрически автомобила, което е спад от 6% спрямо юли 2023 г. В резултат пазарният им дял се е увеличил от 14,6% на 13,5% за същия период.

Липсата на яснота по отношение на стимулите и тяхното бъдеще, както и нарастващите опасения относно остатъчната стойност на тези автомобили, продължават да влияят негативно на търсенето им. Потребителите все още не са убедени в ползата от преминаването от бензин/дизел към електричество. 


BMW iX


Марката BMW изпревари Tesla, като отбеляза ръст от 35% на годишна база, докато втората претърпя спад от 16%.

Топ 20 на марките през юли 2024 г

Volkswagen - 108 959 бройки (-3%)

Toyota - 75 338 бройки (+16%)

BMW - 64 012 бройки (+13%)

Skoda - 59 727 бройки (+5%)

Mercedes - 59 545 бройки (+13%)

Audi - 59 299 бройки (-2%)

Peugeot - 49 916 бройки (+10%)

Renault - 49 054 бройки (-6%)

Kia - 49 033 бройки (-4%)

Hyundai - 47 949 бройки (+2%)

Dacia - 47 074 бройки (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Opel/Vauxhall - 34 794 бройки (+2%)

Volvo - 29 657 бройки (+39%)

Citroën - 26 935 бройки (+6%)

Fiat - 23 174 бройки (-25%)

Seat - 22 622 бройки (+3%)

Nissan - 22 068 (-1%)

MG - 21 294 бройки (+20%)

Cupra - 16 964 бройки (-9%)

Въпреки че Model Y и Model 3 на Tesla остават на върха на тазгодишната класация на BEV, те губят позиции пред конкуренцията. Всъщност Model Y вече не е най-продаваният автомобил в Европа, заемайки общо девето място до юли.

По-новите модели позволяват на BMW да успее в този сложен сегмент. BMW iX1, i4 и i5 отбелязаха силен ръст през месеца. Новият iX2 има регистрирани повече от 1300 бройки. Електрическите BMW се оказват много по-привлекателни не само от Tesla, но и от моделите на конкурентите Mercedes и Audi.
Sandero ускорява растежа си


Dacia Sandero


Dacia Sandero е най-продаваният нов автомобил в региона през юли. Обемът му се е увеличил с 34% до 22 400 единици. Прави впечатление обаче, че лидерът по продажби в Европа за миналата година - Tesla Model Y, е извън първите 20 за месец юли.

Топ 20 на моделите през юли 2024 г:

Dacia Sandero - 22 398 бройки

Volkswagen T-Roc - 19 254 бройки

Toyota Yaris Cross - 17 314 бройки

Dacia Duster - 15 884 бройки

Kia Sportage - 15 531 бройки

Toyota Yaris - 15 237 бройки

Renault Clio - 15 157 бройки

Hyundai Tucson - 14 391 бройки

Opel/Vauxhall Corsa - 13 938 бройки

VW Golf - 13 924 бройки

VW Tiguan - 13 767 бройки

Peugeot 208 - 13 601 бройки

Skoda Octavia - 13 030 бройки

Peugeot 2008 - 12 261 бройки

VW Polo - 12 057 бройки

Toyota Corolla - 10 978 бройки

Renault Captur - 10 725 бройки

Volkswagen T-Cross - 10 502 бройки

Toyota C-HR - 10 346 бройки

Ford Puma - 10 342 бройки


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 и 11 ( преди 3 седмици )
    Това не е ли точно обратно на твърдението ви, че електромобилите няма да се наложат, докато цените им не паднат под 25 000 евро колкото струва малък градски автомобил с ДВГ? Сега като гледаш статистиката, мигаш ли на парцали? Продължаваш ли да се чудиш защо някой би избрал да си купи мощен дизелов SUV, вместо трицилиндрова малка градска количка? Защо производителите се отказват да ги произвеждат дори бензинови, да не говорим електрически? И това в Европа където до скоро беше синоним на автомобил
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 и 11 ( преди 3 седмици )
    Ако не беше функционално неграмотен, А беше чел с разбиране, нямаше да ми повтаряш доводите като свои и да си мислиш че съм твърдял нещо различно. Хайде сега помисли дали и аз не съм твърдял, че на никой не му пука за екологията като си купува автомобил и това никога няма да е повод за преминаване към електромобили. От друга страна, дали всички недостатъци на бензиновия SUV не са предимства на електрическия - по-евтин, по икономичен, че и евентуално по-лек, но за сметка на това по бърз.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А електика очаква че хората ще купят електрички, защото ще станат по-евтини за купуване и гледане. Ето че в рамките на ДВГ хората избират финансово по-неефективната опция, защо да го направят при избора между ДВГ и Ел.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    какво ли не правят хората вместо да си оправят пътищата и за каква екология можем да говорим при увеличено тегло увеличен разход на гориво износване на гуми накладки безмисленно натоварване на пътната настилка който иска да ходи с дамски токчета за да бъде в крак с модата вместо с нормална анатомична обувка си е негово право
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 3 седмици )
    SUV не е мода, а съвсем логичен избор. По-практични са...във всяко отношение...
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Все пак в Европа се предлагат и двата най-емблематични американски модела - Wranagler и Bronco. Започват от около 70 000 евро
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разбира се, че са малки градски СУВ, които нямат нищо общо със СУВ. В някои случаи имат само 1 см по-висок просвет от не-СУВ варианта си, и то благодарение единствено на по-големите гуми. Хората, които пищят срещу СУВ, просто обичат да си пищят.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Не само в Австралия но и в САЩ се продават доста офроуд машини. Самият превод на офроуд е извън пътя. Логично се продават на места, където няма пътища, а разстоянието са огромни. За добро или за лошо Европа не е от тези места.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    До 3 - според мен не се предлагат не защото не се търсят, а защото не покриват стандартите за емисии
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    Тя е миналата година през повече от половината от месеците не влизаше и в топ 10, което не попречи да е най-продавания автомобил за годината. Пилците се броят наесен. Ако изкарат обновения модел, заради който спадна търсенето, бързо ще наваксат до края на годината. Пък и ако не е тази ще е следващата година. А ти продължавай да мечтаеш за сривове и да обясняваш как трябва да вярваме на Toyota че електромобилите никога няма да заемат 30% пазарен дял в световните продажби. Никога никога никога