IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV записаха абсолютен рекорд в Европа - 54% пазарен дял

При електромобилите BMW изпревари Tesla по продажби за юли

Последните данни на JATO за регистрациите на нови автомобили в Европа показват, че търсенето им се е увеличило с 2% през юли 2024 г. в сравнение с юли 2023 г. Общо 1,03 милиона единици са регистрирани в региона, което означава близо 7,9 милиона продажби от началото на годината. 


продажби


Един от основните изводи от резултатите от миналия месец е, че потребителите продължават да купуват повече SUV автомобили. Въпреки че тази тенденция започна преди повече от десетилетие, тя в никакъв случай не е спряла. През юли 2024 г. тези превозни средства представляват близо 54% ​​от общите регистрации, което е нов рекорд. Миналия месец са регистрирани 554 000 нови SUV, което е увеличение от 6% спрямо юли 2023 г.

Добрите резултати за месеца увеличават обемите от началото на годината до 4,2 милиона единици, което е с 5% повече. Причините винаги са едни и същи - има по-голям избор от всякога и водачите оценяват по-високата позиция на седене, която позволява по-удобен достъп.

Топ 10 по продажби сред производителите за юли 2024 г

Volkswagen Group - 274 635 бройки (-2%)

Stellantis Group - 155 457 бройки (-2%)

Hyundai-Kia - 97 208 бройки (-1%)

Renault Group - 96 324 бройки (+2%)

Toyota -  81 708 бройки  (+17%)

BMW Group - 74 971 бройки (+5%)

Mercedes-Benz - 60 899 бройки  (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Geely - 33 583 бройки (+24%)

Nissan Group - 22 068 бройки (-1%)

Въпреки че Toyota, BMW, Mercedes и Geely Group са лидери по растеж в SUV сегмента, Volkswagen Group е продал най-много коли в него. Германският автомобилен производител представлява 26% от обема на SUV-моделите, следван от Hyundai-Kia с 12% и Stellantis с 11,5%.


VW T-Cross


По-голямата част от търсенето на SUV е за компактни SUV (C-SUV), с 210 600 единици, което е ръст от 3%. Ръстът обаче се движи от малки SUV (B-SUV), с 204 300 единици, увеличение от 14%. Появата на по-достъпни модели позволява на много потребители да преминат от традиционните сегменти към SUV. Това беше последвано от средни SUV (D-SUV), чието търсене спадна със 7% до 106 500 единици, големи SUV (E-SUV), с 27 600 единици, с ръст от 23%, и луксозни SUV (F-SUV), с 5022 единици, ръст от 32%.

Друг важен факт, който се откроява от резултатите от регистрацията през миналия месец, е спадът в търсенето на изцяло електрически автомобили. Според JATO през юли 2024 г. са регистрирани 139 300 нови електрически автомобила, което е спад от 6% спрямо юли 2023 г. В резултат пазарният им дял се е увеличил от 14,6% на 13,5% за същия период.

Липсата на яснота по отношение на стимулите и тяхното бъдеще, както и нарастващите опасения относно остатъчната стойност на тези автомобили, продължават да влияят негативно на търсенето им. Потребителите все още не са убедени в ползата от преминаването от бензин/дизел към електричество. 


BMW iX


Марката BMW изпревари Tesla, като отбеляза ръст от 35% на годишна база, докато втората претърпя спад от 16%.

Топ 20 на марките през юли 2024 г

Volkswagen - 108 959 бройки (-3%)

Toyota - 75 338 бройки (+16%)

BMW - 64 012 бройки (+13%)

Skoda - 59 727 бройки (+5%)

Mercedes - 59 545 бройки (+13%)

Audi - 59 299 бройки (-2%)

Peugeot - 49 916 бройки (+10%)

Renault - 49 054 бройки (-6%)

Kia - 49 033 бройки (-4%)

Hyundai - 47 949 бройки (+2%)

Dacia - 47 074 бройки (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Opel/Vauxhall - 34 794 бройки (+2%)

Volvo - 29 657 бройки (+39%)

Citroën - 26 935 бройки (+6%)

Fiat - 23 174 бройки (-25%)

Seat - 22 622 бройки (+3%)

Nissan - 22 068 (-1%)

MG - 21 294 бройки (+20%)

Cupra - 16 964 бройки (-9%)

Въпреки че Model Y и Model 3 на Tesla остават на върха на тазгодишната класация на BEV, те губят позиции пред конкуренцията. Всъщност Model Y вече не е най-продаваният автомобил в Европа, заемайки общо девето място до юли.

По-новите модели позволяват на BMW да успее в този сложен сегмент. BMW iX1, i4 и i5 отбелязаха силен ръст през месеца. Новият iX2 има регистрирани повече от 1300 бройки. Електрическите BMW се оказват много по-привлекателни не само от Tesla, но и от моделите на конкурентите Mercedes и Audi.
Sandero ускорява растежа си


Dacia Sandero


Dacia Sandero е най-продаваният нов автомобил в региона през юли. Обемът му се е увеличил с 34% до 22 400 единици. Прави впечатление обаче, че лидерът по продажби в Европа за миналата година - Tesla Model Y, е извън първите 20 за месец юли.

Топ 20 на моделите през юли 2024 г:

Dacia Sandero - 22 398 бройки

Volkswagen T-Roc - 19 254 бройки

Toyota Yaris Cross - 17 314 бройки

Dacia Duster - 15 884 бройки

Kia Sportage - 15 531 бройки

Toyota Yaris - 15 237 бройки

Renault Clio - 15 157 бройки

Hyundai Tucson - 14 391 бройки

Opel/Vauxhall Corsa - 13 938 бройки

VW Golf - 13 924 бройки

VW Tiguan - 13 767 бройки

Peugeot 208 - 13 601 бройки

Skoda Octavia - 13 030 бройки

Peugeot 2008 - 12 261 бройки

VW Polo - 12 057 бройки

Toyota Corolla - 10 978 бройки

Renault Captur - 10 725 бройки

Volkswagen T-Cross - 10 502 бройки

Toyota C-HR - 10 346 бройки

Ford Puma - 10 342 бройки


0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Само за Юли Тесла има продадени 124 576бр от фейслифта на Модел Y, който ще излезе 2025, но хората си ги карат с марсианските регистрации и затова не влизат в статистиката! Слепи ли сте какви сте? Даже в София, всяка втора кола е Модел Y фейслифт 2025!
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А това че се случва често и от бордюри ме разсмя. Да не смяташ че не е помислено и за скачане от бордюр? За да има удар само в средата на батерията, бордюра трябва да е строго специфичен - примерно стърчащо счупено парче което си обкачил и се приземяваш със скок върху него. Онези същите удари при които си чупиш картера. Ти колко пъти си чупил картер? За над милион километра досега не ми се е случвало. Като се замисля за толкова километри имам само един аквапланинг при който би пострадала батерия
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 2 месеца )
    Това е и едно от предимствата на електромобилите. Както сам се изрази, Това е класически удар, който е залегнал дори в краш тестовете. Обърнал ли си внимание на краш тестовете на електромобили при страничен удар? Клетката е много по-здрава и деформациите на вратите са много по-малки, точно за да пазят батериите. Да караш такъв автомобил е много по-безопасно. Допускам че и завесите са по-добри.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 2 месеца )
    Колега, под лека катастрофа разбирам класическо странично блъскане в някоя от вратите ( с малка скорост, на кръстовище или кръгово)Като деформират прага и става опасно. както и ти си написал случва се често и от бордюри
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Кольо ( преди 2 месеца )
    Ако бъда лаконичен, кратката версия на въпроса е кога според тебе е никога? Онова никога в което електромобилите ще заемат 30% пазарен дял в световните продажби на електромобили. Онова никога, никога никога никога за което говори Акио Тойода, а всички антиелектрици го цитират и му вярват, вярват вярват вярват и повтарят тази мантра в несвяст, обвинявайки останалите производители, че не го слушат.
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Очевидно за тебе лека катастрофа е доста широко понятие. Толкова лека че е сгънала първия метър от предницата под която няма батерия. Смяташ ли че челна катастрофа при която бронята на автомобил с ДВГ е стигнала до предното стъкло е лека и автомобилът е възстановим? Батерията на електромобила е много по-лесно да бъде повредена при скачане от бордюр, отколкото при челна катастрофа. Точно както е по-лесно да счупиш алуминиевото шаси на пикапа докато скачаш от тръба, а не да теглиш 10 тона ремарке
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Кольо ( преди 2 месеца )
    Абсолютно си прав. Както Тесла така и Toyota не произвеждат най-добрите автомобили на пазара. Не произвеждат и най-евтините. Но произвеждат автомобилите с най-добър баланс между качества, надежност и цена. Заемат коренно различни пазарни ниши, като всеки от двата производителя е убеден, че продуктовата гама на другия не е бъдещето на автомобилната промишленост. Какво е твоето мнение по този въпрос? Очевидно е че Toyota ще продължи да е лидер в близко бъдеще. Какво мислиш за след 2030-35
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 2 месеца )
    Един сериозен проблем на електричките, който се подминава е че дори и при лека катастофа има деформации в батерията ( която заема целия под) и никой не знае какво е станало в нея.Затова на Запад масово ги пишат тотал щета дори и при леки катастрофи.А иначе всеки си избира какво да кара, на никой не му казват насила да си купи СУВ
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 месеца )
    Тойота са номер едно в продажбите за Юли - на четвърто място по продажби в Европа сред производителите за миналия месец, но единствената компания в топ 4 без дъщерни компании!!! А продават само 7-8 автомобила повечето от които с един единствен избор от двигател. Колко добри трябва да са, че да се купуват толкова??? Не са перфектни(както съм коментирал вече), но са надеждни, икономични и с дълга гаранция.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    всичко следва нормалният си ход. BMW очаквано се откъснаха напред. Купувачите на нови BMW-та не са финансово притеснени а и обикновено не живеят панелни блокове без инфраструктура. Те ще са водещият производител на луксозни електрически автомобили. По-интересно е с глобите за емисии догодина. Всички дребни коли, които се продават масово сега в Европа ще поскъпнат, с колко ще видим. Или ще станат хибриди и пак ще поскъпнат. Това ще доведе до изравняване на цените с електромобилите.