IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Semi се запали и блокира магистрала за часове

Изпаренията от пламналия камион също се оказват огромен проблем (ВИДЕО)

Електрически камион Tesla Semi се запали на магистрала в Калифорния и се наложи пътя да бъде затворен за часове. Това е вторият сериозен инцидент с превозно средство, задвижвано само на ток, в последните седмици след пожара с Mercedes-Benz EQS, заради който беше евакуиран жилищен комплекс в Южна Корея.



Според информациите Tesla Semi се е запалил рано сутринта близо до Сакраменто. Пристигналите на мястото на инцидента екипи на пожарната с часове са се опитвали да потушат пламналия камион, като са излели тонове вода върху горящите останки.

От местната полицията съобщиха, че „заради изпаренията от горящата платформа е опасно да се диша в района на катастрофата“. Затова и магистралата е била затворено до късно вечерта, когато в крайна сметка движението по трасето е възобновено.

Причината за пожара не е ясно. Нито Tesla, нито главният изпълнителен директор Илон Мъск са коментирали инцидента в социалната мрежа X, която е предпочитаното средство за комуникация на компанията в наши дни.

Известно е, че Tesla Semi има особено голяма батерия за превоз на дълги разстояния. Смята се, че версията на камиона с пробег 800 км има капацитет на батерията от 850-900 kWh, но официална данни не се съобщават. При нормална кола или кросоувър капацитет е около 75-85 kWh батерия, докато електрическите пикапи имат батерии, които варират от 123 kWh до 205 kWh.

В момента Semi е тестван в САЩ от малък брой корпоративни автопаркове, включително PepsiCo.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какъвто професор Радев, такъв е професор Любен Илиев. Плод на въображението на доказан психопат, който не знае дали за ускорение до 20 км в час ти трябва мощност или енергия, при положение че това е задача за осми клас, тръгнал да говори за професори
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Този въпрос ми го зададе професор Любен Илиев на изпит в университета.Отговора съм ти го дал.
  • #7
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Не знам нас и се опитваш да излъжеш за да можеш да спиш спокойно, или просто ти си заблуден както винаги и се самозалъгваш, но това не е нито началото нито края на пожарите с електромобили. И преди са горели и в бъдеще Ще горят като всяко едно нещо. Само хора които вярват в перпето мобиле и че автомобил може да потегли на празен ход без да се увеличи разхода на гориво с помощта на спестена енергия от радиатора, могат даже да си помислят, че това е началото.
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Само миналата година бяха продадени 10 милиона електромобила. Само с марка Тесла се движат над 6 милиона по пътищата, някой от които са на повече от 10 години. Въпреки това, за няколко седмици са се запалили два-три броя, А в България от 2 милиона автомобили по пътища, са изгорели десетки. По математиката която се учи в трети клас, Това означава че на всеки милион по улиците, автомобилите са с ДВГ се палят 100 пъти по-често като процент.
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Това е само началото.
  • #4
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако електромобилите бяха толкова на брой колкото и нормалните, само за един ден щяха такува зулуми пожари и обгазяване да направят, че щяха да си получат пожизнен бан. Колко такива камиона има и един вече се е запалил?
  • #3
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До и диота ( преди 3 месеца )
    Палят се и ще продължават да се палят 100 пъти по-рядко от автомобилите с ДВГ. Когато минат на желязофосфатни батерии ще започнат да се палят 1000 пъти по-рядко но въпреки това не са негорими. Но хора ампутирани от действието мислене няма как да го разберат. В статията са Ти написали че за няколко седмици са се запалили два-три електромобила в световен мащаб. За същия период от време само в България са се запалили десетки автомобили с ДВГ. Без газова уредба ремонтирана квартала.
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Сега ( преди 3 месеца )
    Чакам някой либерал с жълто синьо знаме и неясен пол да ми обясни как хиляди двг коли и камиони се палят, а само един тесла камион го пишат веднага като се запали. Нищо че сигурно и има 5 такива камиона, а двг са милиони, те процентите са за простите ;)
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Не може да бъде! Това не са факти, а инсинуации и внушения, а, тротинетка?