Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.
Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa. Достигането на 40 години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“? Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".
40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.
10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)
Toyota MR2 е точно обратното на британеца - не само шокира автомобилния свят, когато беше пуснат на пазара, но също така се превърна в огромен световен хит. Нито един японски производител не се е опитвал да продаде компактен спортен автомобил със средно разположен двигател, особено такъв, който е достъпен за шофьорите от работническата класа.
Предлагаше се специално в Обединеното кралство от 1984 г., като 1,6-литровият 16-клапанов двигател беше споделен с Corolla GT и осигуряваше много мощност за лекия „спортист“. Той може да се похвали с максимална скорост от 200 километра в час и ускорение до стотака за под 8,5 секунди. Или много по-добре от доста конкуренти.
Версия с компресор беше пусната в Япония, но никога официално продавана в Европа, въпреки че много представители бяха внесени.
MR2 беше избран за „Кола на годината“ в Япония за 1984-85 г. и постави успешния път на две поколения, които го последваха, докато излезе от производство през 2007 г.
Стойността на Mk1 MR2 се покачва през последните години. Това е страхотен спортен автомобил, доскоро беше в категорията на употребяваните, но сега се смята за истинска класика. Цената му е около 8375 лири днес или малко под 10 000 евро.