Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.
Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa. Достигането на 40 години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“? Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".
40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.
10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)
Ferrari Testarossa е може би емблема на десетилетието, след като беше представен с големи фанфари на автомобилното изложение в Париж през октомври 1984 г. Моментално изгря като любим плакат по стените на спалните на тийнейджърите.
Клиновидният суперавтомобил не приличаше на нищо друго на пътя - с дизайна на Pininfarina, който се отличаваше с изрязаните странични ивици на вратите.
Lamborghini Countach беше негов най-голям съперник, но двата звяра се шофираха по коренно различен начин. Lambo беше непокорен - с тежко кормилно управление, че трябваше едва ли не да да си щангист, за да изпълниш триточков завой. Ferrari се оказа изненадващо удобен за потребителя; дори неговият 12-цилиндров двигател беше плавен и управляем в града.
Testarossa обаче не се превърна в колекционерска мечта за няколко милиона като други Ferrari от своето поколение - помислете за 288 GTO (който също дебютира през 1984 г.) и F40, който пристигна три години по-късно. И това се дължи на огромния обем произведени Testarossa.
Почти 10 000 бройки (включително вариантите 512TR и F512M) са направени до 1996 г. - това е почти 10 пъти повече от производствения обем на F40, което го прави лесно достъпен.
Едва добра Testarossaпрез 2024 г. е оценена на 114 575 британски лири..